رئیس جمهور فیلیپین از دخالت امریکا در عملیات نظامی شهر مراوی بی اطلاع بود

© AFP 2023 / Manman Dejetoرئیس جمهور فیلیپین از دخالت امریکا در عملیات نظامی شهر مراوی بی اطلاع بود
رئیس جمهور فیلیپین از دخالت امریکا در عملیات نظامی شهر مراوی بی اطلاع بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فیلیپین از حمایت امریکا برای پایان دادن به اشغال شهر مراوی ابراز بی اطلاعی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین در سخنانی تاکید کرد: من از حمایت امریکا برای پایان دادن به اشغال شهر مراوی اطلاعی نداشتم.

وی در ادامه تصریح کرد: من هرگز از امریکا درخواستی برای کمک نداشته‌ام.

اظهارات رئیس جمهور فیلیپین در حالی است که درگیری های خونین برای بازپس گیری شهر مراوی از تروریست های وابسته به داعش در هفته های اخیر ادامه داشته و افزایش تلفات ارتش به یک چالش بزرگ برای دولت تبدیل شده است.

از آغاز درگیری های خونین برای آزادسازی شهر مراوی، تاکنون 58 نیروی امنیتی کشته شده‌اند. 20 غیر نظامی و بیش از 100 شبه نظامی تروریست نیز در این درگیری های کشته شده‌اند.

سخنگوی سفارت امریکا در مانیل شنبه در سخنانی تاکید کرد: نیروهای ویژه امریکایی در حال کمک به نیروهای مسلح فیلیپین هستند تا به تصرف و اشغال شهر مراوی در جنوب این کشور پایان دهند. این شهر توسط تروریست های وابسته به داعش اشغال شده است.

کمک نظامی آمریکا به فیلیپین در شرایطی است که روابط دو کشور با روی کار آمدن رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین در ماه های گذشته به شدت متشنج بوده است. دوترته مواضعی ضد امریکایی دارد و بارها قول داده است تا نظامیان امریکایی را از خاک فیلیپین بیرون کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала