آزادی یک زندانی پس از 17 سال که شبیه مجرم اصلی بود

© Fotolia / Sakhorn38آزادی یک زندانی پس از 17 سال که شبیه مجرم اصلی بود
آزادی یک زندانی پس از 17 سال که شبیه مجرم اصلی بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جونز، ۱۷ سال را به خاطر سرقتی که مرتکب نشده بود در زندان گذراند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " Mail Online" ریچارد آنتونی جونز دو سال قبل از وجود مرد دیگری در زندان خبردار شد که دقیقا شبیه خودش بود و حتی اسم کوچکش هم با او یکی بود
مردی که ۱۷ سال را به خاطر سرقتی​ که مرتکب نشده بود در زندان گذراند، بعد از اینکه پولیس فردی را شبیه او یافت، آزاد شد.

ریچارد آنتونی جونز، شهروند شهر کانزاس، روز پنجشنبه پس از آنکه قاضی حکم داد که دیگر دلیلی برای زندانی شدن او وجود ندارد، آزاد شد.
جونز از سال ۱۹۹۹ به دلیل سرقت مسلحانه و بر اساس شهادت شاهدان زندانی شده بود. در جریان یک بازجویی جدید در پرونده او، شاهدانی که علیه او شهادت داده بودند، گفتند که نمی‌توانند جونز را از ریکی تشخیص دهند. ریکی همان فردی است که به جونز شباهت بسیار دارد و اسم کوچکش هم با او یکی است.

Richard Anthony Jones and his children pictures,he spent 17 years in prison https://t.co/5GgNxlnJdh pic.twitter.com/P3R1Yq532d

​قاصی هیچ گونه سند فیزیکی‌ای مانند دی ان ای یا اثر انگشت که او را به جرم مربوط کند وجود ندارد، او را آزاد کرد. به علاوه جونز در جهتی مخالف محل وقوع جرم زندگی می کرد در حالی که فرد شبیه او در همان منطقه زندگی می‌کرد.
جونز گفته: «من به شانس اعتقادی ندارم اما فکر می‌کنم که مورد رحمت قرار گرفته‌ام.»
جونز چندین بار تقاضای تجدیدنظر در پرونده خود را کرده بود اما با آن موافقت نشد. دو سال قبل، او از وجود مرد دیگری در زندان خبردار شد که دقیقا شبیه خودش بود و حتی اسم کوچکش هم با او یکی بود. او با دریافتن این مساله، احساس کرد که این ماجرا کلید آزادی او خواهد بود.
جونز با یک موسسه Non-profit به نام پروژه بیگناهی که خدمات حقوقی به افرادی که به اشتباه محکوم شده‌اند ارائه می‌دهد، تماس گرفت. یک وکیل عضو این موسسه گفته که آنها هم از دیدن شباهت این دو نفر شوکه شده‌ بودند.
در طول محاکمه جدید، جونز تصریح کرد که در زمان وقوع سرقت مسلحانه او یا دوست دخترش در پارک بوده و از دوست دخترش همان زمان جیب بری شده.
فرد مشابه او ریکی، ارتکاب به جرم را انکار کرده است اما شاهدان گفته‌اند که قادر به تشخیص مجرم نیستند. جونز اکنون خوشحال است که می‌تواند پیش فرزندان خود برگردد و گفته که درک می‌کند که چرا شاهدان او را به جای ریکی گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала