حمایت چین از ارتش فیلیپین در مبارزه علیه تروریست‌ها

© AFP 2023 / Ted Aljibeحمایت چین از ارتش فیلیپین در مبارزه علیه تروریست‌ها
حمایت چین از ارتش فیلیپین در مبارزه علیه تروریست‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه چین حمایت این کشور از عملیات ضد تروریستی علیه شبه نظامیان شورشی با حمایت امریکا را اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازریانووستی، پس از آنکه نیروهای ویژه امریکایی از عملیات ارتش فیلیپین علیه تروریست ها در شهر مراوی حمایت کردند، وزارت خارجه چین امروز دوشنبه حمایت خود را از عملیات نظامی ضد تروریستی ارتش فیلیپین اعلام کرده است.

لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری تاکید کرد: "تروریسم دشمن مشترک بشریت است. چین این مساله را درک کرده و قاطعانه از رودیگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین و دولت وی در مقابله با تروریسم حمایت می کند."

وی در ادامه تصریح کرد: "ما از این عملیات های ضد تروریستی حمایت می کنیم."

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سئوالی درباره دیدگاه پکن درباره حمایت واشنگتن از ارتش فیلیپین تصریح کرد: به طور اساسی، درباره عملیاتی که توسط دولت فیلیپین در خاک این کشور انجام می شود، باید بگویم که ما از حمایت سازنده جامعه بین المللی استقبال می کنیم، بر اساس احترام به عزم و اراده دولت فیلیپین و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی فیلیپین.

درگیری های خونین برای بازپس گیری شهر مراوی از تروریست های وابسته به داعش در هفته های اخیر ادامه داشته و افزایش تلفات ارتش به یک چالش بزرگ برای دولت تبدیل شده است.

از آغاز درگیری های خونین برای آزادسازی شهر مراوی، تاکنون 25 نیروی امنیتی کشته شده اند. 19 غیر نظامی و بیش از 95 شبه نظامی تروریست های داعش نیز در این درگیری های کشته شده‌اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала