اظهارات پوتین در مورد کمک های مالی و سیاسی امریکا به تروریست ها در چچن

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر اظهارات پوتین در مورد کمک های مالی و سیاسی امریکا به تروریست ها چچن
اظهارات پوتین در مورد کمک های مالی و سیاسی امریکا به تروریست ها چچن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با اولیور استون، مستند ساز آمریکایی گفت: ایالات متحده در زمان عملیات جنگی روسیه در چچن، به تروریست های این منطقه کمک های مالی و سیاسی ارائه می کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه در فلم مستند اولیور استون که از شبکه تلویزیونی Showtime پخش شد گفت: مقامات آمریکا کمک سیاسی به شبه نظامیان را حتی پنهان نمی کردند و این کار را بطور آشکار انجام می دادند. وی خاطرنشان ساخت،زمانیکه ما از حمایت مالی و سیاسی صحبت می کنیم، نیاز به اثبات آن است که در این قسمت شواهد و مدارک زیادی در دست است.
به گفته رئیس جمهور روسیه، در این مورد با همتای امریکایی خود جرج بوش صحبت کرده و حتی اسامی ماموران امنیتی آمریکا را که در قفقاز کار می کردند، ذکر کرده است. رئیس جمهور روسیه افزود، واکنش رئیس جمهور وقت امریکا بسیار درست و بسیار منفی بود و گفته است، من این موضوع را پیگیری خواهم کرد.
پوتین خاطرنشان کرد، امریکا برای بی ثباتی سیاست داخلی روسیه از گروه های تروریستی مختلفی استفاده می کند.
رئیس جمهور روسیه در پایان اظهاراتش گفت: " جنگ سرد خاتمه یافته و روابط ما با تمام جهان — با اتحادیه اروپا و امریکا کاملاً واضح و شفاف است. به گفته وی، البته ما سر این حمایت ها حساب می کردیم، اما تا جایی که می بینیم سازمان های استخباراتی امریکا تنها از تروریست ها حمایت می کنند. آقای پوتین افزود: من می خواهم به شما بگویم، به نظر من نکته مهم است: که ما صرف در صحبت در زمینه مبارزه با تروریزم همکار هستیم. اما امریکا در واقع برای ثباتی اوضاع سیاسی داخلی روسیه از تروریست ها استفاده می کند.
پیش از این رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با استون گفته بود آمریکا در دام اشتباهات قرار دارد چون به استثنایی بودن خود صادقانه باور دارد و فکر می کند که می تواند هرکاری را که دلش می خواهد انجام دهد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала