توافق سنا امریکا برای اضافه کردن تحریم ها علیه روسیه و ایران

© W.Scottتوافق سنا امریکا برای اضافه کردن تحریم ها علیه روسیه و ایران
توافق سنا امریکا برای اضافه کردن تحریم ها علیه روسیه و ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان مجلس سنا صبح سه‌شنبه به توافقی فراحزبی برای اضافه کردن طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به پیش‌نویس لایحه تحریم‌های جامع ایران دست پیدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس سنا صبح سه‌شنبه (به وقت تهران) به توافقی فراحزبی برای اضافه کردن طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به پیش‌نویس لایحه تحریم‌های جامع ایران دست پیدا کردند.

پایگاه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» گزارش داده طرح تحریم‌های روسیه علاوه بر اعمال محدودیت‌های جدید علیه اقتصاد این کشور، اختیارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور امریکا برای رفع این محدودیت‌ها را محدود می‌کند.

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا اندکی بعد از اعلام حصول این توافق توسط «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت سنا، گفت: «این طرح، تا آنجا که می‌توانستیم جامع است و می‌تواند قانون بسیار خوبی باشد.»

پایگاه خبری «هیل» نوشته این طرح تحریمی خواستار اعمال محدودیت‌هایی علیه روسیه به بهانه ادعاهایی مانند «فعالیت‌های سایبری مخرب» و ارسال سلاح به نیروهای ارتش سوریه است.

طرح جدید از نمایندگان کنگره  می‌خواهد بررسی سلب اختیار از رئیس‌جمهور امریکا برای کاهش یا حذف تحریم‌های روسیه، بدون تصویب آن در کنگره را هم مورد بررسی قرار بدهند. عده‌ای از نمایندگان کنگره پیشتر روسیه را به انجام فعالیت‌های سایبری برای کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا متهم کرده‌اند. مسکو این اتهامات را رد کرده است.

سناتورها دوشنبه شب در جلسه علنی سنا برای اضافه کردن این طرح به طرحی که خواستار تحریم ایران به بهانه آزمایش‌های موشکی است به توافق رسیدند. پایگاه خبری «هیل» می‌گوید انتظار می‌رود نمایندگان سنا به هر دوی این طرح‌ها در هفته جاری رأی بدهند.

سناتورهای امریکایی طرحی موسوم به «مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران» (اس.722) در دست بررسی دارند که خواستار اعمال تحریم‌هایی جدید علیه ایران به‌بهانه برنامه موشکی، انتقال تسلیحات، حمایت از گروه‌های مقاومت (که واشنگتن آنها را تروریستی می‌داند) و نقض ادعایی حقوق بشری است. کارشناسان، آن را نقض توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) می‌دانند.

در نشست علنی دوشنبه شب «جان کورنین»، دستیار رهبر حزب اکثریت در مجلس سنای امریکا هم از قصد خود برای اضافه کردن متممی به طرح جامع تحریم‌ ایران خبر داد. این متمم خواستار اعمال محدودیت‌هایی علیه بزرگترین شرکت هواپیمایی «ماهان» است.

 این نماینده ایالت «تگزاس» در اظهاراتی در صحن علنی مجلس سنا، بامداد سه‌شنبه گفت که این ماده الحاقی وزارت امنیت داخلی امریکا را ملزم به فهرست کردن میدان های هوایی مورد استفاده شرکت هواپیمایی ماهان، و افزایش تدابیر امنیتی برای مسافران امریکایی به آن میدان ها می‌کند.

اضافه کردن این ماده‌ها به طرح تحریم‌های ایران در حالی صورت می‌گیرد که مجلس سنای امریکا چهارشنبه گذشته رأی به خاتمه بررسی این طرح و پیشبرد آن برای رأی‌گیری داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала