چین برای آشتی پاکستان و افغانستان ابراز تمایل نمود

© AFP 2023 / FAROOQ NAEEMFlags of Pakistan and China
Flags of Pakistan and China - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های پاکستان با اعلام این خبر که چین برای میانجی گری برای کمک به حل اختلافات میان پاکستان و افغانستان ابراز تمایل کرده است، از تصمیم پکن برای احیای روند مذاکرات چهارجانبه صلح افغانستان خبردادند.

به گزارش اسپوتنیک ، به نقل از رسانه های پاکستان، دفتر ریاست جمهوری افغانستان امروز با صدور بیانیه ای رسمی، اعلام کرده است که چین مایل به میانجی گری بین پاکستان و افغانستان و ایجاد مقدمات لازم برای انجام ملاقات هایی میان مقامات دولت های کابل و اسلام آباد است.
براساس این گزارش ها، این نخستین بار است که چین می خواهد میان افغانستان و پاکستان نقش میانجی گر را ایفا کند و در همین راستا، قرار است 'وانگ یی' وزیر امور خارجه چین به زودی به کابل سفر کند.
وزیر امور خارجه چین در سفر قریب الوقوع به کابل، قرار است موضوع برگزاری نشست چهارجانبه میان مقاماتی از افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین را مطرح کند. طرح این موضوع پس از شکست مذاکرات چهارجانبه صلح افغانستان، به معنای تلاش پی برای احیای دوباره این روند است.
چین منافع سیاسی-اقتصادی خود در منطقه را در تقویت صلح و ثبات منطقه ای به ویژه رفع کدورت های میان پاکستان و افغانستان و ایجاد ثبات و آرامش در این دو کشور می داند.
تلاش چین برای احیای روند مذاکرات چهارجانبه صلح افغانستان درحالی است که روسیه نیز در ماه های گذشته ابتکاری دیپلماتیک را برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان و مبارزه با تروریسم در این کشور آغاز کرده و حدود دو ماه پیش، مسکو میزبان نشستی با موضوع افغانستان با حضور نمایندگانی از 12 کشور منطقه بود.
سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی که روابط کشورش با افغانستان به دلیل وجود ابرهای تیره بی اعتمادی در آسمان این روابط، در ماه های اخیر حتی متشنج تر از ماه ها و سال های گذشته شده، با این وجود روز گذشته اعلام کرد که از روند صلح درافغانستان با هدف ایجاد ثبات در این کشور کاملا حمایت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала