مسکو: تحریم به عنوان ابزاری برای رقابت غیر منصفانه در دستان امریکا است

© Sputnik / Evgeny BiyatovХрам Василия Блаженного
Храм Василия Блаженного - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکساندر استادنیک اقدام مجلس سنای امریکا در تصویب تحریم‌های جدید علیه بخش انرژی روسیه محکوم و آن را اقدامی «غیرمنصفانه» توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده تجاری روسیه در امریکا روز جمعه اقدام مجلس سنای امریکا در تصویب تحریم‌ها علیه روسیه را محکوم و آن را اقدامی «غیرمنصفانه» توصیف کرد.  

الکساندر استادنیک در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتتیک» هدف از تحریم‌های جدیدی که روز پنجشنبه به تصویب سنای امریکا رسید را گسترش دسترسی شرکت‌های انرژی امریکایی به بازارهای خارجی عنوان کرد. وی خاطرنشان کرد که میزان تولید گاز امریکا به حدی رسیده که این کشور برای فروش محصول خود به بازارهای خارجی جدید نیاز دارد. 

مجلس سنا امریکا پروسه  تصویب لایحه تحریم ها علیه روسیه را تکمیل کرد - اسپوتنیک افغانستان
مجلس سنا امریکا پروسه تصویب لایحه تحریم ها علیه روسیه را تکمیل کرد

دیپلمات روسیه تصریح کرد:- "بخش‌های مرتبط با انرژی در این مصوبه نه تنها مانند ابزارهایی برای فشار سیاسی به نظر می‌رسند، بلکه به منزله استفاده از تحریم‌ها برای رقابت غیرمنصفانه هستند".

مقام روس تصریح کرد، که اعمال این تحریم‌ها ضمن ایجاد موانع برای شرکت‌های انرژی روس، ایران و قطر، بستر مناسبی برای دسترسی شرکت‌های آمریکایی به بازارهای خارجی فراهم می‌کنند. 

استادنیک گفت:- "آمریکا با استفاده از ابزارهای غیرمربتط با بازار و با روش‌های سلبی در حال انجام تلاشی اسف‌بار برای کمک به صنایع گاز و نفت این کشور است".

نمایندگان مجلس سنای امریکا روز پنجشنبه با 98 رأی موافق و دو رأی موافق یک بسته تحریمی که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه است را به تصویب رساندند. طرح تحریم روسیه در قالب متمم به تحریم‌های ایران، الحاق شده بود.  

صدر اعظم اتریش و وزیر خارجه آلمان در بیانیه‌ای مشترک به تندی از مصوبه اخیر تحریمی سنای امریکا که خواستار مخالفت امریکا با پروژه انتقال مستقیم گاز روسیه از طریق خط لوله گازی «نورد استریم-2» در بستر دریای بالتیک به آلمان است، انتقاد کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала