ارتش منطقۀ توره بوره را پس گرفتند

© AP Photo / Massoud Hossainiارتش منطقۀ توره بوره را پس گرفتند
ارتش منطقۀ توره بوره را پس گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان می‎گوید که نیروهای کماندو و قطعات خاص وزارت امور داخله اکنون در دامنه‌های «توره بوره» قرار دارند و این منطقه را به تصرف شان در آورده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازطلوع نیوز، طارق شاه بهرامی، سر پرست وزارت دفاع ملی، پس از چاشت امروز(شنبه ۲۷ جوزا) در یک نشست خبری در کابل، گفت که درعملیات‎های که برای سرکوب داعش در ولسوالی‎های پیچراگام و چپرهار ولایت ننگرهار راه اندازی شده بود، ۲۲ جنگ‏جوی این گروه کشته و در حدود ده تن دیگر آنان زخمی شده اند.
آقای بهرامی هم‎چنان افزود که از اول سال جاری تا کنون، در عملیات‎های نیروهای امنیتی بر علیه داعش در ننگرهار، ۲۵۰۰ تن از اعضای این گروه به شمول فرمانده‎هان ارشد آنان کشته و ۸۰۰ تن دیگر شان زخمی شده اند.
سر پرست وزارت دفاع در ادامه تأکید کرد که گروه داعش تلاش داشت تا در ولسوالی‎های سرحدی ننگرهار، پای گاه بسازند اما موفق نشدند و نیروهای امنیتی، آنان را در هم کوبیدند.
وی هر چند افزود که اکنون حضور داعش در ولایت ننگرهار قابل نگرانی نیست، اما تأکید کرد که باید عملیات‎ها برای محو کامل این گروه از این ولایت، انجام شود.
هم زمان با این، سر پرست وزارت دفاع تأیید می کند که گروه‎های کوچک داعش در ولایت زابل فعالیت دارند.
این درحالی است که سه روز پیش، گروه داعش در یک نبرد با طالبان در ولایت ننگرهار، موفق شدند که منطقۀ استراتیژیک «توره بوره» را به تصرف شان در آورند.
اما اکنون وزارت دفاع ملی می‎گوید که تمام منطقه‎های که در ولایت ننگرهار در تصرف گروه داعش و طالبان بود، از وجود آنان پاک سازی شده است.
به گفتۀ سر پرست وزارت دفاع، باشنده‎گان این منطقه‎ها خسارات جدی دیده اند و نیاز است تا کمک‎های بشر دوستانه برای آنان فرستاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала