ضربه به طبقه متوسط آمریکا از سوی ترامپ و جمهوری خواهان

© AP Photo / Andrew Harnikالیزابت وارن
الیزابت وارن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سناتور دموکرات آمریکایی هشدار داد، دونالد ترامپ و متحدان جمهوری‌خواهش برای وارد آوردن "ضربه فنی به طبقه متوسط" جامعه آمریکا آماده می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ الیزابت وارن، از چهرهای دموکرات سنای آمریکا که برای معرفی کتابش به منهتن سفر کرده است، این اظهارات را در یک سالن تئاتر مطرح کرد.
او در راستای معرفی کتابش با عنوان "این جنگ جنگ ماست؛ نبرد برای نجات طبقه متوسط آمریکا" بخش‌هایی از آن را خواند و در ادامه از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و متحدانش انتقاد کرد.
او گفت: آنچه دونالد ترامپ و اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا و سنا می‌خواهند انجام دهند این است که ضربه فنی به طبقه متوسط وارد کنند. مقابله با این مساله بسیار مهم است. قطعا این امر دشواری است؛ چرا که اگر آسان بود، تا به حال دیگران این کار را کرده بودند.
این سخنرانی الیزابت وارن ۶۷ ساله هم مانند دیگر حضورهای او بیشتر شبیه گردهمایی‌های انتخاباتی بود و این امر را محتمل می‌کند که او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نامزد شود. با این حال او این احتمال را رد می‌کند.
الیزابت وارن در ادامه از ترامپ و متحدان جمهوری‌خواهش در واشنگتن به دلیل تلاش برای "ویران کردن سیستم بهداشت و درمان" انتقاد کرد و گفت: این رویه اجازه می‌دهد تا همه به جز قشر ثروتمند تحقیر شوند. وجهه این کشور به بوته آزمایش گذاشته شده است. وجهه یک کشور، وجهه رئیس‌جمهور آن نیست. وجهه یک کشور، وجهه مردم آن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала