رسانه ها: امارات متحده عربی خواستار ایجاد یک مکانیسم برای کنترل عملکردهای قطر شد

© AFP 2023 / Giuseppe CacaceПервый робот-полицейский инспектирует улицу в Дубае
Первый робот-полицейский инспектирует улицу в Дубае - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انور قرقاش وزیر مشاور در امورخارجی امارات متحده عربی از شرکای غربی خود خواست تا یک مکانیزم برای کنترل عملکردهای قطر ایجاد کنند تا از عدم کمک مالی قطر به تروریسم کنترل صورت بگیرد.
Saudi Foreign Minister Adel al-Jubeir (R) speaks as the Bahraini Foreign Minister Khalid bin Ahmed al-Khalifa (C) listens on at the opening of the Mideast peace conference in Paris on January 15, 2017. - اسپوتنیک افغانستان
درگیری اعضای هیئت قطری و سعودی

به گزارش اسپوتنیک، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی به لندن رفته است تا حمایت دیپلماسی محاصره قطر را دریافت نماید. روزنامه گاردین به نقل از وی در لندن نوشت:- "سخن در خصوص تغییر رفتار است. اگر ما سیگنال های دقیق استراتژیکی دریافت کنیم که قطر قصد تغییر دارد و حمایت مالی از شبه نظامیان اسلام گرا را متوقف کرده است آنوقت این پایه و اساسی برای گفتگو خواهد بود، اما ما به سیستم نظارتی احتیاج داریم".
به گفته این وزیر، متحدان امارات متحده عربی یعنی عربستان سعودی، مصر و بحرین به قطر اطمینان ندارند. قرقاش گفت:- "ما به آنها مطمئن نیستیم. اعتماد ما صفر است، اما باید سیستم نظارتی داشته باشیم و ما می خواهیم که دوستان غربی ما در آن شرکت کنند".

وزیر توضیح داد که این مکانیزم را تضمین خواهد کرد که قطر متوقف شده است برای تامین مالی تروریسم، پناه به افراط گرایان، و همچنین برای حمایت از گروه های رادیکال، از جمله "اخوان المسلمین"، حماس و «القاعده».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала