وال استریت ژورنال، کمک مستقیم اسرائیل به تروریست‌های سوری را فاش کرد

© AFP 2023 / Jack Guesوال استریت ژورنال، کمک مستقیم اسرائیل به تروریست‌های سوری را فاش کرد
وال استریت ژورنال، کمک مستقیم اسرائیل به تروریست‌های سوری را فاش کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه مشهور امریکایی فاش کرده است که اسرائیل کمک‌های مستقیم را به تروریست‌های مخالف دولت بشار اسد در سوریه ارسال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال (the wall street journal)، در حالی که قبلا گزارش‌هایی درباره کمک بیمارستان‌های اسرائیل به تروریست‌های سوری زخمی در رسانه‌های خبری منتشر شده بود، ولی اسرائیل کمک‌های مستقیم و مخفیانه‌ای را نیز برای تروریست‌های مستقر در بلندی‌های جولان ارسال می‌کند.

اسرائیل سال‌هاست که ارسال کمک‌های مخفیانه برای تروریست‌های سوری را در بلندی‌های جولان ادامه می‌دهد تا تروریست‌های داعش و نیروهای هم پیمان و متحد با ایران در این منطقه را در حالت جنگی حفظ کند. این کمک‌ها پایدار و مستقیم بوده و شامل منابع مالی، مواد غذایی، عرضه دارو بوده است، این مساله به یک واقعیت تبدیل شده است که گروه‌های مسلح مستقر در بلندی‌های جولان و بسیاری از غیر نظامیان ساکن در منطقه، به کمک‌های اسرائیل متکی و وابسته هستند.

وال استریت ژورنال این اطلاعات را از طریق چند شبه نظامی تروریست سوری و 3 منبع آگاه و مطلع نسبت به اقدامات اسرائیل در منطقه، جمع آوری و منتشر کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که تعاملات اسرائیل با تروریست‌ها در منطقه بلندی‌های جولان مربوط به اوایل سال 2013 میلادی است که موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل بوده است و این کمک‌ها و تعاملات تا امروز ادامه یافته است و هدف اصلی آن دور نگهداشتن گروه‌های مورد حمایت ایران از جمله حزب الله لبنان از مرز بوده است.

منابع نظامی آگاه در سوریه اعلام کردند که گروه تروریستی "فرسان الجولان" ماهیانه بیش از 5 هزار دلار کمک مالی از اسرائیل دریافت می‌کند. این گروه ظاهرا هیچ گونه کمک و حمایتی از کشورهای غربی دریافت نمی‌کنند و اتحاد ضعیفی با سایر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала