روسیه جنگنده‌های ائتلاف به رهبری امریکا بر فراز سوریه را رهگیری می‌کند

© REUTERS / Ints Kalninsروسیه جنگنده‌های ائتلاف به رهبری امریکا بر فراز سوریه را رهگیری می‌کند
روسیه جنگنده‌های ائتلاف به رهبری امریکا بر فراز سوریه را رهگیری می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه قصد دارد جنگنده‌های ائتلاف به رهبری امریکا را که در غرب رودخانه فرات در سوریه پرواز می‌کنند به عنوان اهداف احتمالی در نظر بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، روسیه روز دوشنبه هشدار داده است که با جنگنده های ائتلاف آمریکایی که در غرب رودخانه فرات در سوریه به پرواز در آیند به عنوان اهداف احتمالی برخورد خواهد کرد و آنها را با تکنولوژی موشکی و جنگنده های خود رهگیری و تعقیب خواهد کرد.

پس از آنکه ارتش امریکا روز یکشنبه یک فروند جنگنده سوریه را در نزدیکی رقه سرنگون کرد، تنش ها بار دیگر تشدید شده است. امریکا مدعی است که این جنگنده سوری نیروهای مورد حمایت واشنگتن در سوریه را بمباران کرده است.

روسیه نیز در واکنش به این اقدام امریکا اعلام کرده است که وضعیت نظامی اش در سوریه را تغییر می دهد.

 وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که فورا توافقنامه ایمنی هوایی با واشنگتن را لغو می کند.

مسکو همچنین واشنگتن را متهم کرده است که با عدم اطلاع رسانی به روسیه درباره تصمیم برای ساقط کردن جنگنده سوریه، عملا این توافقنامه را نقض کرده است.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "ما این اقدامات فرماندهی امریکا را نقض عامدانه تعهدات واشنگتن ارزیابی می کنیم. از امریکا انتظار داریم که تحقیقاتی را درباره سرنگونی جنگنده سوریه انجام دهد و نتایج را با ما به اشتراک بگذارد."

روسیه سرنگونی جنگنده سوریه را نقض حاکمیت سوریه و قوانین بین المللی ارزیابی کرده است. مسکو این اقدام واشنگتن را تجاوز آشکار نظامی به سوریه ارزیابی کرده و هشدار داده است که تدابیر مستقیمی را برای پاسخ به این حمله اتخاذ خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه افزود: "در مناطقی که هواپیماهای روسی در حال انجام عملیات نظامی در آسمان سوریه هستند، هر هدف پروازی شامل جنگنده ها و پهپادهای نیروهای ائتلاف که در غرب رودخانه فرات باشند، از سوی سامانه های موشکی و جنگنده های روسی رهگیری خواهند شد."

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: "مسکو سرنگونی جنگنده سوریه توسط امریکا را یک اقدام تجاوزکارانه و در راستای حمایت از تروریست ها می داند."

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز پیش از این در سخنانی گفت: "ایالات متحده باید به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد و از هر گونه اقدام یک جانبه در این کشور خودداری کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала