افراطی آزاد شده از زندان بگرام فرمانده داعش در شمال کشور شد

© AFP 2023 / Aref Karimiافراطی آزاد شده توسط آمریکایی ها ، فرمانده داعش در شمال افغانستان شد
افراطی آزاد شده توسط آمریکایی ها ، فرمانده داعش در شمال افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«عزیزالله، شیطان شرور»: اسلامگرای رهاشده از زندان «جدیدترین خلافت» داعش در افغانستان تاسیس میکند

او کسانی را که از شبه نظامیان و افراط گرایان فرار نموده اند و همچنین مردم این منطقه را مجبور به اطاعت از خود میسازد.

به گزارش اسپوتنیک ،فرمانده ساحوی ، عزیزالله که درین اواخر از زندان بگرام آزاد گردیده در شمال افغانستان مصروف بوجود آوردن یک لانه داعش میباشد.

او تعداد بیشماری  را نابود کرد. شمار زیادی از مردم این محل در محاصره قرار دارند. انسان کشی وی پایانی ندارد و یکی از پناهندگان گفت ، من 25 تن از اعضای خانواده خود را از دست داده ام و از رنج زیاد بینایی خود را از دست دادم.

به گفته یک باشتده دیگر این منطقه ارتش ایالات متحده به دلایل نا معلئم عزیزالله را که در زندان بگرام  ظاهرا تحت کنترول واشتگنن قرار داشت آزاد نمود. 
زندان بگرام متعلق به ایالات متحده است و دولت افغاتستان امکان اداره آنرا ندارد و وی گفت عزیزالله را آمریکایی ها رها کرد و اضافه نمود که مقامات هیچ کاری برای دستگیری مجرمین به خرچ نمیدهد. 

وزارت دفاع افغانستان به آژانس RT تایید نمود که عزیزالله از جمله تروریست های مقتدر داعش است که در شمال کشور فعالیت های تروریستی را انجام میدهد. 
خبرنگار آژانس RT مراد گازدییف با یک تعداد کسانیکه از دست شبه نظامیان داعش فرار نموده و به دنبال پناهگاه در کمپ های آوارگان میباشد ،صحبت نموده است. 
آنها گفتند این تروریستان مردم را کشته وتکه تکه مینمایند. آنها انگشتان مردم را قطع میکنند. یک خانم آواره گفت ، من پسرم را از دست دادم. تعداد از قرباتیان گروه عزیز الله تا سرحدی لت و کوب میشوند که حتا جسد آنها قابل شناخت نمیباشد. خانم غمدیده گفت اینجا هر کس یکی از نزیکانش را از دست داده است. 
چنین کمپ ها رو به افزایش است. در هر کدام آن نام عزیزالله را لعنت میفرستند _ عزیز الله شیطان دوزخی است. به خاطر او ما با گرسنگی روبرو هستیم واو تروریزم را به اینجا به ارمغان آورد و همه را کشت. 
مردم محل میگویند او از ثروتمندترین کسان این منطقه است پشتیبانی خارجی ها و پول زیاد در دسترس دارد. او به جنگجویان خود حدود 1000 دالر آمریکایی میپردازد از همینرو شماری زیادی از افراد با او میپیوندد. مردم میگویند مقامات اگر خواسته باشند به بسیار آسانی میتوانند جلو این خونریزی های عزیزالله را بگیرد. اما آنها کاری نمیکنند.
اما بسیاری از مردم قدرت اینرا در خود میبینند که  در برابر تروریست ها ایستادگی نموده و از خود دفاع نمایند. برخی ها هم از ترس گرسنگی و کشتن با او میپیوندند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала