واکنش رئیس جمهورغنی به رویداد شب گذشته

عضو شوید
اعلامیه مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به رویداد شب گذشته در کابل .

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازخبرگزاری خاورمیانه، شب گذشته نیروهای امنیتی بعد از درگیری چند ساعته با معترضین، خیمه «جنبش رستاخیز برای تغییر» در منطقه شیرپور کابل را برداشته و اعتراض‌کنند‌گان را از منطقه بیرون کردند.
نیروهای امنیتی در جریان جمع آوری خیمه اعتراض کنندگان با شماری از معترضان درگیر شدند که در نتیجه تیر اندازی یک تن از معترضان کشته و شمار دیگر زخمی شدند.
ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که تظاهرات مسالمت آمیز، مدنی و در چوکات قانون، حق شهروندان کشور است. پس از رویداد های اخیر تروریستی، شماری از هموطنان ما با راه اندازی تظاهرات و برپایی خیمه ها، مطالبات مدنی خویش را مطرح کردند.
در اعلامیه ریاست جمهوری گفته شده که پس از تلاشهای اعضای شورای ملی و تقاضای اقشار مختلف باشندگان کابل، نیروهای امنیتی شب گذشته اقدام به جمع آوری خیمه معترضین نموده است.
رئیس جمهور غنی ضمن ابراز تاثر عمیق بخاطر رویداد شب گذشته یکبار دیگر بر حق مدنی شهروندان مبنی بر تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی های مدنی تاکید کرده و به مسئولین هدایت داده است تا جزئیات رویداد شب گذشته را بررسی نموده و مسببین آنرا شناسایی و در مطابقت به قوانین نافذۀ کشور، مجازات نمایند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала