آمادگی واشنگتن برای پاسخ دادن به اقدامات اخیر روسیه در سوریه

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaآمادگی واشنگتن برای پاسخ دادن به اقدامات اخیر روسیه در سوریه
آمادگی واشنگتن برای پاسخ دادن به اقدامات اخیر روسیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا گفت: موضوع پاسخ احتمالی به اقدامات اخیر روسیه در سوریه در واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا گفت: موضوع پاسخ احتمالی به اقدامات اخیر روسیه در سوریه در واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. وی در این مورد جزئیاتی ارائه نکرد.
وی به پاسخ سوال خبرنگار که آیا به اقدامات اخیر روسیه در سوریه پاسخ خواهید داد، گفت: ما در حال حاضر در این مورد گفتگو می کنیم اما با چه کسانی چیزی نگفت.
یکشنبه گذشته ائتلاف به رهبری امریکا در مبارزه با تروریزم جنگنده " سو- 22 سوریه را در شهر رقه مورد هدف قرار داده و آن را منهدم ساخت.
دمشق پس از آن اعلام کرد که این جنگنده نیروهای هوایی سوریه در حال انجام ماموریت مبارزه علیه داعش بوده است.
وزارت دفاع روسیه از این حادثه اعلام کرد، هر جنگنده و طیاره بدون سرنشین در مناطق اجرایی عملیات مبارزه قوای هوایی در سوریه قرار گیرد، با ممانعت هوایی روسیه روبروخواهد شد.
علاوه براین، وزارت دفاع روسیه تفاهم امنیتی در آسمان سوریه را که بین واشنگتن و مسکو به امضا رسیده بود، از تاریخ 19 جون به حالت تعلیق درآورد.
همچنین روز دوشنبه ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری امریکا طیاره بدون سرنشین مدل " شاهد-129" ساخت ایران که مربوط نیروهای هوایی سوریه بود، در نزدیکی تنف نقطه ای استراتژیک در نزدیکی مرز سوریه، عراق واردن را هدف قرار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала