جزئیات سرنگونی طیاره بدون سرنشین ایران توسط امریکا در سوریه

© AP Photo / Northrop Grumman via U.S. Navy, Erik Hildebrandtجزئیات سرنگونی طیاره بدون سرنشین ایران توسط امریکا در سوریه
جزئیات سرنگونی طیاره بدون سرنشین ایران توسط امریکا در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرنگونی طیاره بدون سرنشین ساخت ایران در سوریه، نشانه ای دیگر از برخورد دستور کار واشنگتن و تهران در جبهه مرزی سوریه و عراق است.

به گزارش اسپوتنیک، امریکا در حالی طیاره بدون سرنشین ساخت ایران را در سوریه سرنگون کرد که پیشتر ایران نیز طیاره بدون سرنشینی را سرنگون کرده و ادعا کرد این طیاره مربوط اسرائیل بوده است.
جولین بورجر در روزنامه گاردین نوشته است، سرنگونی طیاره بدون سرنشین ساخت ایران در سوریه، نشانه ای دیگر از برخورد دستور کار واشنگتن و تهران در جبهه مرزی سوریه و عراق است. یک جت جنگی آمریکا به دلیل نزدیک شدن طیاره ای به پایگاه «تَنف»، نقطه ای استراتژیک در نزدیکی مرز سوریه، عراق و اردن، آن را هدف قرار داده است. ائتلاف تحت رهبری آمریکا در جنگ با داعش در بیانیه ای می گوید: «یک جت "اف پانزده ای" ارتش آمریکا موسوم به "عقاب مهاجم" حدود ساعت دوازده و نیم پس از نیمه شب طیاره بدون سرنشین نیروهای طرفدار رژیم اسد موسوم به "شاهد ۱۲۹" را که در اقدامی خصمانه به سوی نیروهای ائتلاف حرکت کرده بود ساقط کرد». در بیانیه ائتلاف درباره نقطه برخورد اشاره شده است که «این همان مکانی است که یک طیاره بدون سرنشین دیگر طرفدار رژیم اسد در هشتم جون پیش از این که ساقط شود به نیروهای ائتلاف حمله کرده بود». «شاهد ۱۲۹» یکی از جدیدترین طیاره بدون سرنشین نیروهای نظامی ایران است. کارشناسان می گویند بسیار بعید است که چنین سلاحی در اختیار نیروهای وابسته محلی قرار گرفته باشد. آن ها تردیدی ندارند که واحدهای سپاه پاسداران که در حال جنگ در کنار شبه نظامیان شیعه در سوریه هستند این طیاره را به پرواز درآورده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала