هلیکوپتر های روسی در افغانستان با کدام تخنیک تعویض میگردد ؟

© AP PhotoВертолет Ми-17 пакистанской армии
Вертолет Ми-17 пакистанской армии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون : تعویض نیرو های هوایی افغانستان از هلیکوپتر های می- 17 به هلیکوپتر های UH-60 آمریکایی چندین سال طول خواهد کشید .

به گزارش اسپوتنیک ، تعویض هلیکوپتر های Mi-17 روسی ، به هلیکوپتر های UH-60 امریکایی در جریان چندین سال صورت خواهد گرفت. درین مورد در گزارش 102 صفحه ای سالانه پنتاگون در مورد " بهبود ثبات و امنیت در افغانستان "گفته شده است.
در گزارش گفته میشود که انتقال نیرو های مسلح افغانستان از هلیکوپتر Mi-17 به هلیکوپتر UH-60 در چند سال آینده صورت خواهد گرفت. این تصمیم به دلیل افزایش هزینه و پیچیدگی خدمات هلیکوپتر Mi-17 گرفته میشود. در گزارش گفته میشود که به هلیکوپتر چند منظوره روسیه در افغانستان تقاضا همچنان باقی میماند ،اما نگهداری آنها هزینه زیاد دارد که منجر به عدم رعایت دوره کار ترمیم این هلیکوپتر ها و کاهش تعداد آنها در دسترس نیرو های مسلح میگردد.
وزارت دفاع آمریکا اشاره نمود که ابتکار عمل به مجهز نمودن نیرو های مسلح افغان از هلیکوپتر می — 17 روسی به هلیکوپتر های قابل اطمینان و ساده UH-60 آمریکایی ،در طرح نو سازی نیرو های هوایی افغانستان گنجانیده شده است.
با این حال به عقیده نویسندگان ، این گزارش " تنها نیمی از هلیکوپتر های نیرو های هوایی افغانستان را در بر میگیرد وهلیکوپتر ، Mi-17 روسی برای نیرو های هوایی افغان همچنان مانند اسپ بارکش باقی میماند که شب و روز در همه شرایط ، وظیفه انتقال نیرو های نظامی و پشتیبانی هوایی ، انتقال مجروحین و همچنین وظیفه کشف نزدیک از میدان جنگ را انجام میدهد.
به گزارش تاس ، نیرو های هوایی افغانستان در عملیات های ضد تروریستی و در مبارزه با قاچاق مواد مخدرنیز از هلیکوپتر های Mi-17 استفاده مینمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала