پیشقدمی پاکستان برای مذاکره با هند

© AP Photo / Prabhjot Gillپیشقدمی پاکستان برای مذاکره با هند
پیشقدمی پاکستان برای مذاکره با هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«عبدالباسط» سفیر پاکستان در هند اعلام کرد: هند و پاکستان باید علاوه بر مبارزه با تروریسم در حل همه مشکلات با یکدیگر همراه باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، سفیر پاکستان در هند اعلام کرد ما تا زمان صدور حکم نهایی توسط دادگاه لاهه «کلبهوشن یادیو» جاسوس هندی را اعدام نخواهیم کرد.
وی گفت: تروریسم برای پاکستان تبدیل به یک مسئله جدی شده و اسلام‌آباد معتقد است که مشکلات موجود با دهلی‌نو با مذاکره حل می‌شود ولی باید در ذهن داشته باشیم که پیش از مذاکره پیش شرط تعیین نکنیم زیرا روح مذاکره را خدشه‌دار خواهد کرد.
عبدالباسط گفت: طی چهل سال گذشته همیشه پاکستان برای مذاکره با هند پیشقدم شده است و دیگر وقت آن رسیده که مشکلات به کلی حل و فصل شود.
او افزود: درمورد «کلبهوش یادیو» جاسوس هندی که در پاکستان دستگیر شده است باید اعلام کنیم که تا زمانی که دادگاه لاهه در مورد وی تصمیم نهایی خود را اعلام نکرده ما قصد نداریم حکمی علیه او اجرا کنیم.
سفیر پاکستان در هند اضافه کرد: کلبهوشن می‌تواند از نخست‌وزیر یا رئیس ارتش پاکستان درخواست عفو کند و حتی اگر با درخواست وی موافقت صورت نگیرد می‌تواند تقاضای تجدید نظر در پرونده خود را داشته باشد.
هند، مسئله کشمیر را ریشه‌ مشکلات می‌داند و پاکستان بخاطر به نتیجه نرسیدن مذاکرات با هند مجبور است از مجامع جهانی کمک بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала