بزرگترین خورشید مصنوعی در جهان+ویدئو

© Fotolia / Mike Liuبزرگترین خورشید مصنوعی در جهان+ویدئو
بزرگترین خورشید مصنوعی در جهان+ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک؛ به نقل از العربی ،بزرگترین خورشید مصنوعی در آلمان ساخته شد،که اشعه این خورشید ده هزار مرتبه قوی تر از خورشید واقعی است.

خورشید به عنوان مهم‌ترین منبع انرژی طبیعی جهان در طی میلیون‌ها سال توانسته انرژی مورد نیاز زمین و ساکنانش را تامین کند. با اینحال انسان به جز در زمینه صفحه‌های خورشیدی تولید برق، موفقیت چندانی در شناخت، تسخیر و استفاده از این منبع پایان‌ناپذیر کسب نکرده است. شاید دلیل این موضوع پنهان شدن خود در هنگام شب و ناپدید شدن آن برای ماه‌ها در برخی مناطق از جمله کشورهای اسکاندیناوی باشد.

دانشمندان آلمانی مرکز فضایی آلمان (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt) واقع در شهر یولیش در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان، با هدف مطالعه اشعه خورشید و یافتن شیوه‌های جدیدتری برای استفاده از آن، توانسته‌اند نمونه‌ای از آن را بازسازی کنند که علاوه بر حضور همیشگی، اشعه‌ای 10 هزار برابر قوی‌تر از اشعه خورشید واقعی در اختیار دانشمندان قرار دهد.

از این خورشید جدید که سینلایت نام‌گذاری شده، در 23 مارس 2017 رونمایی شد. به گفته دانشمندانی که روی پروژه سینلایت کار کرده‌اند این خورشید مصنوعی که ساخت آن 3.5 میلیون یورو هزینه داشته است، شبیه یک لانه زنبور است و 45 فوت عرض و 52 فوت ارتفاع داد. 149 پروژکتور بسیار قوی زنون که هر کدام 7 کیلو وات توان دارند، در سینلایت به کار رفته‌اند و زمانی که مجموع پروژکتورها بر روی یک نقطه متمرکز شوند 5400 درجه فارنهايت گرما که معادل 2982.222 درجه سانتیگراد است، 380 کیلو وات روشنایی، معادل 10 هزار برابر اشعه خورشید، تولید کنند.

سینلایت به دانشمندان کمک خواهد کرد، روش‌های جدیدتری برای ایجاد انرژی از طریق تجزیه آن به دو عنصر اکسیژن و هیدروژن پیدا کنند، به ویژه آنکه از هیدروژن به عنوان انرژی نسل آینده یاد می‌شود. برخلاف سایر منابع انرژی در نتیجه سوختن آنها کربن تولید می‌شود، زمانی که هیدروژن می‌سوزد، مجددا با اکسیژن موجود در محیط ترکیب شده و آب تولید می‌کند و در نتیجه تاثیری بر گرمایش کره زمین نخواهد داشت. دانشمندان امیدوارند روزی بتوانند از گاز به عنوان منبع انرژی خودروها، قطارها و هواپیماها استفاده کنند، لیکن به دلیل اتکا به سوخت‌های فسیلی و یا تجزیه الکتریکی، در حال حاضر به دلیل هزینه‌های بسیار بالا، وجود ندارد.

برنارد هوفشمیت مدیر تحقیقات مرکز فضایی آلمان گفت: «ما به میلیاردها تن از هیدروژن نیاز داریم اگر بخواهیم که سوختی برای محرک‌ها بسازیم که هیدورکسید کربن نداشته باشد. شرایط آب و هوایی به سرعت در حال تغییر است و ما نیز باید به روند ابتکارات خود سرعت دهیم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала