45 عضو گروه گولن را قطر به ترکیه تحویل داد

© Flickr / Isabell Schulzقطر به خواهش امریکا محدودیت بر خروج طالبان ازادشده از گوانتانا مو تمدید میکند
قطر به خواهش امریکا محدودیت بر خروج طالبان ازادشده از گوانتانا مو تمدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت قطر، 45 نفر از شهروندان ترکیه ساکن این کشور را به دلیل پیوند با گروه گولن به دولت ترکیه تحویل داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رسانه های ترکیه امروز یکشنبه اعلام کردند، که دولت قطر این 45 شهروند ترکیه را از این کشور اخراج کرده و با یک هواپیما به میهن اصلی شان بازگردانده است.

Президент Египта Абдель Фаттах ас-Сиси во время встречи в Каире с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым и министром обороны РФ Сергеем Шойгу - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور مصر: عید فطر به همه مسلمانان شاد باد اما به جز قطر

این افراد که به همکاری با گروه گولن متهم هستند، به محض ورود به ترکیه در میدان هوایی آتاتورک استانبول بازداشت شدند.
به گزارش ایرنا، زکریا اوزشویک رهبر گروه گولن در قطر و همسرش دریا اوزشویک نیز از جمله افراد بازگردانده شده به ترکیه هستند که از سال 2012 در دوحه اقامت داشتند.
این دو نفر پس از ورود به میدان هوایی استانبول دستگیر و بازداشت شدند اما ساعاتی بعد همسر رهبر گروه گولن در قطر به طور موقت آزاد شد.
رسانه های ترکیه اعلام کردند، که این دو نفر یک حساب مشترک در بانک آسیا داشتند که به دستور فتح الله گولن که مقیم امریکاست، آن را افتتاح کرده‌اند.
در پی تیرگی روابط ریاض و دوحه و تحریم قطر از سوی برخی کشورهای عربی، انقره به کمک قطر شتافت و روابط خود را با این کشور گسترش داد. 
به اعتقاد کارشناسان، تحویل این 45 متهم به همکاری با گروه گولن به ترکیه، در پاسخ به حمایت های انقره از دوحه صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала