ساخت قطار تندور با سرعت 400 کیلومتر در ساعت در چین

© AFP 2023 / Stringerساخت قطار تندور با سرعت 400 کیلومتر در ساعت در چین
ساخت قطار تندور با سرعت 400 کیلومتر در ساعت در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین موفق به ساخت قطاری تندرو از نسل جدید شده است که به گفته مسئولان راه آهن این کشور با سرعتی معادل ۴۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کشور چین در ساخت قطارهای تندرو در جهان سریعترین رشد را دارد و در سال های اخیر موفق شده در بازارهای داخلی و خارجی مشتریان فراوانی برای این تکنولوژی دارد.
بیشتر قطارهای تندرویی که هم اکنون در خاک چین در حرکت هستند نهایتا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارند و ساخت قطار جدید دستاورد فنی تازه این کشور محسوب می شود.
قطاری که بتازگی ساخته و راه اندازی شده است برای اولین بار در مسیر پکن به شهر شانگهای یعنی از شمال به شرق کشور حرکت می کند.
از این قطار با عنوان «ترن چند منظوره الکتریکی» موسوم به «یی ام یو» یاد می شود که به طور معمول بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت خواهد داشت.
این قطار در چین طراحی و تولید شده است و دارای سامانه های نظارتی بسیار پیشرفته می باشد و به گزارش روز سه شنبه تارنمایی «یی سی»، در صورتی که مشکلی برای آن رخ دهد، سیستم های کنترلی پیشرفته هدایت آن را بر عهده خواهند گرفت.
سامانه داده های قطار نیز کنترل از راه دور می باشد و به همین دلیل در صورت بروز مشکل از مرکز کنترل نیز قابل هدایت خواهد بود.
قطار نسل جدید چین که در زبان چینی «فو شینگ» خوانده می شود بر اساس این گزارش برای توسعه اقتصادی و اجتماعی چین بسیار اهمیت دارد.
چین با شبکه راه آهن ۲۲ هزار کیلومتری در جهان رتبه نخست را دارد و نزدیک به ۶۰ درصد از کل خطوط آهن دنیا در این کشور قرار دارد.
خط آهن پکن — شانگهای پرترددترین راه آهن در چین محسوب می شود و روزانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این مسیر تردد می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала