موصل آزاد شد

© AFP 2023 / Ahmad Al-RubayeЖенщина бежит из Мосула во время наступления иракских сил безопасности
Женщина бежит из Мосула во время наступления иракских сил безопасности - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع عراق اعلام کرد، که موصل کاملا از وجود گروه تروریستی داعش آزاد شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع عراق در شبکه تلویزیونی Sky News Arabia اعلام کرد، که شهر موصل از وجود گروه تروریستی داعش به طور کامل آزاد و پاکسازی گردیده است.

آزادی بخش قدیم شهر موصل - اسپوتنیک افغانستان
آزادی بخش قدیم شهر موصل

عملیات فرماندهی واحد که برای آزادی موصل از ماه اکتوبر سال گذشته آغاز گردیده بود تقریبا حدود یک سال به طول انجامیده است. روز پنجشنبه ارتش عراق مرکز موصل را از وجود گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند. این گروه تروریستی چندی پیش مسجد جامع این شهر را انفجار داده بودند.

وزیر دفاع عراق گفت:- "داعش دیگر در موصل وجود ندارد و دیگر هیچ منطقه موصل در دست داعش نیست و جنگجویان داعش به جز تسلیم شدن دیگر راهی ندارند. حضور داعش برای همیشه در عراق پایان یافته است". 

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی به نقل از خبرنگار خود ادعا می کند، در صفوف گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی "داعش" انشعاب رخ داده و تنها پنج گروه از شبه نظامیان در نبردها در اطراف مسجد جامع النوری شرکت دارند.
مسجد النوری در بخش غربی و قدیمی موصل قراردارد. در جولای 2014 ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در این مسجد خطبه خواند و تشکیل خلافت اسلامی جهانی را به رهبری خودش اعلام کرد. به گفته نظامیان عراقی، افتادن این مجلس به دست نیروهای دولتی روحیه داعشی ها را به شدت تضعیف کرده است.

پیش از این گزارش شده بود، که نظامیان عراقی برای حمله نهایی بر مرکز موصل که در آن 200 جنگجوی داعشی در حال نبرد هستند، آماده می شوند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала