پاکستان به آزمایش انواع راکت کروز و بالستیک آمادگی میگیرد

© AFP 2023 / AAMIR QURESHIPakistani military personnel stand beside short-range Surface to Surface Missile NASR during the Pakistan Day military parade in Islamabad on March 23, 2015
Pakistani military personnel stand beside short-range Surface to Surface Missile NASR during the Pakistan Day military parade in Islamabad on March 23, 2015 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در اسلام‌آباد، ارتش پاکستان از فراهم کردن مقدمات برای آزمایش چندین راکت کروز، بالستیک و هسته‌ای خبرداده است.

دیلی اکسپرس گزارش داد که، ارتش پاکستان در آینده‌ای نزدیک سیستم سپر دفاع راکتی خود را نیز آزمایش خواهد کرد.
آزمایش این راکت ها در راستای بالا بردن صلاحیت های دفاعی و نظامی پاکستان برای مقابله با دشمنان و دفاع از این کشور صورت می‌گیرند.
آزمایش انواع راکت طبق زمان ‌بندی و در روزهای از قبل تعیین شده انجام می‌گیرد و به مردم مناطقی که قرار است اهداف فرضی در آن قرار بگیرد اطلاع رسانی می ‌شود.
لازم به ذکر است که پاکستان انواع راکت کروز «بابر» را در اختیار دارد که از زمین و دریا به سمت هدف شلیک می شوند و اخیرا پیشرفته ترین مدل موشک کروز تحت عنوان راکت کروز «رعد» نیز در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته است که قابلیت شلیک از جنگنده به سمت هدف را دارد.
همچنین در زمینه راکت های بالستیک نیز علاوه بر موشک بالستیک «شاهین» و موشک پیشرفته «نصر» اشاره شده است.
اخیرا راکت بالستیک «ابابیل» نیز در اختیار ارتش پاکستان قرار گرفته است که بردی آن برابر با 2200 کیلومتر است و می تواند همزمان چند هدف را مورد اصابت قرار دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала