مرکل: آمریکا دوست نیست

© REUTERS / Jonathan ErnstU.S. President Donald Trump and Germany's Chancellor Angela Merkel watch as reporters enter the room before their meeting in the Oval Office at the White House in Washington, U.S. March 17, 2017
U.S. President Donald Trump and Germany's Chancellor Angela Merkel watch as reporters enter the room before their meeting in the Oval Office at the White House in Washington, U.S. March 17, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکل در برنامه کمپین انتخاباتی ‌اش واژه "دوست"‌را برای توصیف روابط با آمریکا حذف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رویترز، چهار سال قبل، در برنامه مشترک حزب اتحاد دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و حزب اتحاد سوسیال مسیحی آمریکا را به عنوان "مهمترین دوست آلمان" خارج از اروپا می ‌گفتند.
در برنامه ۲۰۱۳ همچنین واژه دوست به همراه سنگ بنای روابط بین‌المللی آلمان برای توصیف آمریکا به کار گرفته شد و در آن درباره تعمیق روابط اقتصادی از طریق حذف موانع تجاری سخن به میان آمد.
اما در برنامه کمپین انتخابات صدراعظمی پیش از انتخابات ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۷ با عنوان "برای آلمانی که در آن به خوبی و با خوشحالی زندگی کنیم" واژه‌های دوستی و دوست که اشاره به آمریکا دارد، حذف و به جای آن از آمریکا به عنوان "مهمترین شریک" خارج از اروپا نام برده می ‌شود.
این تغییر نشان دهنده این است که روابط میان آلمان و آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده رو به وخامت گذاشته است.
ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی خود گفته بود که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با سیاست‌ های مهاجرتی خود آلمان را به نابودی می ‌کشاند و این کار را دیوانگی توصیف کرده بود.
در عین حال صدر اعظم آلمان پیش بینی کرده است، نشست جی ۲۰ نشستی سخت برای این گروه باشد و علت آن مواضع ترامپ استو مرکل قبل از شروع اجلاس نشست جداگانه ‌ای با ترامپ خواهد داشت.
سخنگوی مرکل به خبرنگاران گفت: احتمالا ترامپ و مرکل شب پنجشنبه با هم دیدار کنند اما مشخص نیست این نشست راهی در حل اختلافات باز کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала