لوکس ترین زیردریایی شخصی در جهان

© Photo / Sevmashلوکس ترین زیردریایی شخصی در جهان
لوکس ترین زیردریایی شخصی در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بسیاری از ثروتمندان جهان دارای کشتی تفریحی شخصی یا هواپیمای شخصی هستند اما یکی از رویاها باقی مانده زیردریایی شخصی و تفریحی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو فردا، اکنون یک شرکتی هلندی با همکاری شرکت رولزرویس در حال طراحی و ساخت زیردریایی تفریحی است که می‌تواند تا عمق ۳۰۰ متری اقیانوس، در آب شنا کند.
این زیردریایی لوکس که داخل آن شبیه کشتی‌های تفریحی ساخته شده ۱۸ متر طول داشته و دارای ظرفیت ۲۰ سرنشین است. در داخل این زیردریایی یک سالن بزرگ، کتابخانه، سرویس کامل بهداشتی، حمام و یک آشپزخانه بسیار مجهز تعبیه شده است.
این زیردریایی "نیک" نام دارد و در طراحی آن از کوسه هاهی الهام گرفته شده است. نوک این زیردریایی به صورت حبابی و شیشه‌ای طراحی شده است تا سرنشینان آن یک زاویه دید ۲۷۰ درجه ای به اقیانوس داشته باشند.
ارتفاع سقف داخل این زیردریایی ۱۹۵ سانتی متر در نظر گرفته شده است. این زیردریایی توسط دو شرکت اوشن ساب مارین و رولزرویس در حال ساخت است و قرار است تا سال ۲۰۱۸ اولین مدل آن وارد بازار شود.
داخل این زیردریایی با چرم‌های گران قیمت و چوب‌های قیمتی تزئین شده است. البته مشتریان این زیردریایی می‌توانند بخش‌هایی از زیردریایی را با سلیقه خود سفارش دهند.
دو موتور این زیردریایی در کناره آن قرار گرفته و بسیار بی‌ صدا هستند. این موتور‌ها دیزلی بوده و هرکدام می‌توانند ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کنند. در مجموع این زیردریایی با قدرت ۶۰۰ اسب بخار می ‌تواند این غول ۱۳۰ تنی را به عمق ۳۰۰متری داخل آب ببرد. در بدنه این زیردریایی رادارهایی قرار گرفته‌ که توانایی اسکن سه بعدی اطراف خود را دارند تا قدرت هدایت ‌پذیری و امنیت حرکت این زیردریایی را فراهم کنند.
این زیر دریایی‌ها احتمالا در آینده مکمل کشتی‌های تفریحی بزرگ خواهد شد.

یکی از معروف ترین کشتی‌ها تفریحی جهان برای بنیان گذار اپل، استیو جابز ساخته شده بود. این کشتی به طول ۱۵۰ متر،«فینوس» نام دارد و ساخت آن، ۱۵۰ میلیون یورو هزینه و شش سال زمان برد. این کشتی تفریحی که یکی از آخرین رویاهای زندگی استیو جابز بود توسط فیلیپ استارک یکی از طراحان مشهور فرانسوی طراحی شد. البته او نتوانست این رویای خود را هرگز ببیند و بعد از مرگ وی ساخت این کشتی تفریحی تمام شد.
هم اکنون یکی از گران ترین کشتی‌های تفریحی جهان طلوع خورشید نام دارد. ارزش این کشتی ۲۰۰ میلیون دلار است.
بیشتر کشتی‌ها تفریحی در هلند ساخته می‌شوند و یکی از معروف ‌ترین ساخته ‌های شرکت‌ های هلندی هم «هفت دریا» نام دارد که برای استیون اسپیلبرگ ساخته شده بود. این کشتی با هفت سوئیت مجلل حدود ۲۰۰ میلیون دلار قیمت دارد. این کشتی دارای باند فرود هلیکوپتر، سالن سینما، سالن ژیمناستیک و یک استخر است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گذشته یک کشتی تفریحی داشت که آن را از عدنان خاشقجی، تاجر سعودی زمانی که او با مشکلات مالی روبرو شده بود به قیمت ۲۸ میلیون دلار خرید در حالی که ارزش واقعی آن کشتی ۱۰۰ میلیون دلار بود. در نهایت هم به دلایل مالی ناگزیر شد آن را به قیمت بیست میلیون دلار به ولید بن طلال، سرمایه دار پرآوازه عرب بفروشد.
بسیاری از ثروتمندان عرب صاحب کشتی‌های تفریحی گران قیمت هستند یکی از این کشتی‌ها تفریحی که لیدی مورا نام دارد متعلق به یک ثروتمند از عربستان سعودی به نام ناصر الراشد بوده است. در برخی تزئینات داخل این کشتی از طلا ۲۴ عیار استفاده شده و موتور‌های این کشتی هم دو قلو هستند و هر کدام هفت هزار اسب بخار قدرت دارند.
المرکب دیگر کشتی تفریحی گران قیمت جهان است که ۲۵۰ میلون دلار قیمت دارد. این کشتی در تملک حامد بن جاسم بن جبار آل ثانی، وزیر خارجه پیشین قطر بوده است.
در میان کشتی‌ها تفریحی کسوف از گران‌ قیمت ‌ترین ‌هاست این کشتی تفریحی ارزشی بیش از یک میلیارد دلار دارد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала