قطر سعودی ها را تحقیر کرد

عضو شوید
قطر با رویکرد خود مبنی اینکه حاضر نیست بنا به خواسته و فشار برخی کشورهای عربی روابط با تهران را قطع کند، سعودی ها را تحقیر کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، نیزاویسمایا گازیتا روز پنجشنبه در مقاله خود به قلم ایگور سوبوتین افزوده است: مساله سوریه باعث شدت یافتن تنش های دیپلماتیک پیرامون قطر شد.
روزنامه روسی در ادامه نوشته است: قطر وارد مذاکره مستقیم با ایران شد که به معنای تحقیر علنی عربستان سعودی بود، زیرا دوحه خط مشی مشترک برخی کشورهای عربی نسبت به ایران را نپذیرفت.
در مقاله آمده است: دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از ریاض هم در بروز تنش عربی در منطقه خلیج فارس موثر بود، زیرا وی ایران را دشمن اصلی معرفی کرد، در حالیکه قطر چنین برداشتی ندارد و دو کشور حوزه گازی بزرگ مشترکی دارند و صلاح خود را در همکاری می بینند.
نویسنده نزاویسیمایا همچنین با اشاره به وابستگی برخی کشورهای عربی ازجمله مصر به عربستان سعودی به نقل از یوری بارمین کارشناس شورای روابط بین‌الملل روسیه نوشته است: ایرادهای قاهره از قطر با دیگر کشورهای عربی خلیج فارس یکسان است، زیرا مصر امروز به ندرت سیاست خارجی مستقلی را به نمایش می‌گذارد و بیشتر "پیرو"است.
روزنامه افزوده است: از سوی دیگر، مشکل اصلی مصر، روابط قطر با ایران نیست، بلکه حمایت دوحه از سازمان اخوان المسلمین است.
از دیدگاه یوری بارمین، اکنون اوضاع پیرامون قطر در مسیر تشدید تنش حرکت می‌کند و پرسش این است چه خواهد شد؟ بعید است، جنگ و مناقشه مسلحانه رخ دهد. حضور نیروهای آمریکایی و ترکی در این کشور ضامن جلوگیری از بروز مناقشه مسلحانه است و به احتمال قوی عربستان سعودی و متحدان هم فقط به تحریم های اقتصادی اکتفا می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала