راز شجاعت رهبر کوریای شمالی !

© REUTERS / KCNANorth Korean Leader Kim Jong Un looks on during the test-fire of inter-continental ballistic missile Hwasong-14 in this undated photo released by North Korea's Korean Central News Agency (KCNA) in Pyongyang, July, 4 2017.
North Korean Leader Kim Jong Un looks on during the test-fire of inter-continental ballistic missile Hwasong-14 in this undated photo released by North Korea's Korean Central News Agency (KCNA) in Pyongyang, July, 4 2017. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی نه فقط پرداخت غرامت و جریمه به آمریکا را رد کرد بلکه به منبع تهدید علیه آن و متحدانش در منطقه جنوب شرق تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه رای الیوم، تجربه راکتی کوریای شمالی با بُرد 800 کلیومتر که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد، بزرگترین چالش برای آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به شمار می آید.
این آزمایش در حالی انجام شد که ترامپ در اظهاراتی تهدید آمیز در ابتدای سال جاری میلادی قول داده بود تولید چنین راکت هایی را متوقف کند و سپس کشتی های جنگی خود را راهی سواحل شبه جزیره کوریا کرد اما این عرض اندام ها به هیچ وجه موجب ترس رهبر کوریای شمالی نشد.

نکته قابل توجه اینکه این آزمایش کوریای شمالی روز چهارم جولای مصادف با سالگرد استقلال آمریکا صورت گرفت که نشان می دهد این تاریخ با دقت فراوان انتخاب شد تا دولت آمریکا را تحریک کرده و جشن هایی که به این مناسبت برگزار می شود، خراب کند.
ترامپ پس از شنیدن خبر آزمایش راکتی کوریای شمالی تهدید کرد به شدت واکنش نشان خواهد داد اما رهبر کوریای شمالی به این تهدیدها اهمیتی نداده و گفت می تواند کوریای جنوبی و پایگاه‌های آمریکا در آن کشور و جاپان را نابود کند و از این فراتر پایگاه آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام را نیز هدف این تهدیدها قرار دهد.
به هر حال تهدیدهای ترامپ پوچ است زیرا گزینه های او بسیار محدود بوده و راهی جز نشستن بر سر میز مذاکره با رهبر کوریای شمالی را ندارد و جالب اینکه در یکی از اظهارات خود گفته بود وی برای رهبر کوریای شمالی احترام قائل است و می توان در میهمانی در کاخ سفید همه مشکلات بین دو کشور را حل کرد.
در این که رهبر کوریای شمالی این پیشنهاد ترامپ را بپذیرد، تردید وجود دارد زیرا وی به آمریکایی ها اعتماد ندارد و نمی تواند راکت های بالستیک که قوی ترین سلاح بازدارنده کشورش در رویارویی با تهدیدات موجود به شمار می آید، صرف نظر کند.
کوریای شمالی نه فقط پرداخت غرامت و جریمه به آمریکا را رد کرد بلکه به منبع تهدید علیه آن و متحدانش در منطقه جنوب شرق تبدیل شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала