در عربستان هنوز هم با زنان مانند برده رفتار می‌شود- مدافع حقوق زنان

© AP Photoدر عربستان هنوز هم با زنان مانند برده رفتار می‌شود- مدافع حقوق زنان
در عربستان هنوز هم با زنان مانند برده رفتار می‌شود- مدافع حقوق زنان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک فعال زن عربستانی با اشاره به وجود محدودیت‌های بسیار برای زنان در عربستان سعودی گفت هنوز در این کشور با زنان مانند برده‌ رفتار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک فعال زن عربستانی که به علت رانندگی در این کشور زندانی شده بود، گفت هم‌اکنون سال 2017 است، و هنوز با زنان در عربستان مانند برده‌ها رفتار می‌شود.

روزنامه اندیپندنت در گزارشی نوشته است، منال شریف، که به علت نقض ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان،9  روز زندانی شده بود، گفت تا امروز با زنان در این کشور مثل "برده" رفتار می‌شود. با اینکه زنان می‌توانند اجازه‌نامه رانندگی بگیرند، اما به این علت که از نظر قانونی تحت قیمومت هستند، اجازه رانندگی ندارند.

منال شریف نخستین زن سعودی است که به عنوان مشاور امنیت آی تی مشغول به کار شد. وی یک دهه در شرکت نفتی آرامکو عربستان نیز فعالیت می‌کرد.

منال شریف در گفتگو با دیلی میل استرالیا گفت: "… برای دختران و زنان در عربستان بسیار دشوار است که بدون اجازه قیمشان کاری انجام دهند".

این زن 38 ساله، سال 2011 ویدئویی از رانندگی خود در خیابان‌های شهر خبَر در یوتیوب نشر کرده که فقط در یک روز، بیش از 700 هزار بار مشاهده شد.

او به مرگ تهدید شد و او را به داشتن بیماری روانی متهم کردند. وی پس از زندانی شدن، حضانت فرزندش، شغلش و خانه‌اش را از دست داد. وی با همسر دوم و پسر کوچک ترش برای اقامت دائم به سیدنی مهاجرت کرد.

شریف که فعال مدافع حقوق زنان است، در مجله تایم به عنوان یکی از "100 فرد تاثیرگذار در جهان" معرفی شد. وی جنبش موسوم به "Women2Drive" را راه‌اندازی کرد؛ جنبشی که از زنان می‌خواهد برای دریافت اجازه‌نامه رانندگی تقاضا کنند، و در صورت رد تقاضا، شکایت کنند.

عربستان تنها کشور جهان است که در آن، زنان، اعم از سعودی و خارجی، حق رانندگی ندارند. با اینکه حکم قانونی برای ممنوعیت رانندگی زنان وجود ندارد، پولیس، احکام مذهبی را در کشور اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала