تحریم های جدید علیه روسیه و ایران اختیارات ترامپ را محدود خواهد ساخت

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر The White House in Washington, D.C.
The White House in Washington, D.C. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا از حزب جمهوری‌خواه، روز دوشنبه نظارت کنگره بر سیاست‌گذاری در حوزه روسیه را اِعمال صحیح اختیارات کنگره دانست.

به گزارش اسپوتنیک ، به نقل از اسوشیتد پرس، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد بسته جدید تحریم‌های اقتصادی که قرار است بر ضد روسیه و ایران به اجرا گذاشته شود، اختیارات دونالد ترامپ را محدود می‌کند. این در حالی است که دموکرات‌ها از این که دولت ترامپ می‌کوشد جرایم در نظر گرفته شده در این بسته تحریمی را کاهش دهد، انتقاد می‌کنند.
این بسته تحریمی حدود یک ماه پیش در واکنش به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا و خشونت مسکو بر ضد اوکراین، در سنا به آسانی تصویب شد. اما مجلس نمایندگان هنوز آن را تصویب نکرده است و دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان طرف مقابل را مقصر این تأخیر معرفی می‌کنند.
"مارک شورت،" مدیر قانون‌گذاری کاخ سفید به خبرنگاران گفت دولت از تحریم‌های جدید بر ضد روسیه و ایران حمایت می‌کند. اما وی ظاهراً به آن بخش مهم از این طرح که اختیارات بیشتری را برای تبیین سیاست‌های آمریکا در قبال روسیه در اختیار کنگره قرار می‌دهد معترض بود. بر اساس این طرح، کاهش یا پایان جرایم در نظر گرفته شده بر ضد روسیه به تأیید کنگره نیاز دارد.
وی در این خصوص گفت: «نگرانی ما این است که معتقدیم این طرح با واگذار کردن موضوع تبیین سیاست خارجی به 535 عضو کنگره و نگنجاندن اختیارات ویژه در حوزه امنیت ملی که همیشه در گذشته بخشی از قوانین مرتبط با تحریم بوده اند، رویه‌ای غیر متعارف را ایجاد می‌کند.»
مقامات وزارتخانه‌های خزانه‌داری و خارجه هفته گذشته در دیدار با اعضای مجلس نمایندگان، نگرانی خود را در خصوص این بخش از طرح اعلام کردند. اما دست بردن در آن و یا تضعیف آن می‌تواند اعتراض جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها را به همراه داشته باشد.
باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا از حزب جمهوری‌خواه، روز دوشنبه نظارت کنگره بر سیاست‌گذاری در حوزه روسیه را اِعمال صحیح اختیارات کنگره دانست.
وی به خبرنگاران گفت عجیب نیست که کاخ سفید به اِعمال نظارت در حوزه سیاست خارجی معترض شود. اما این بخش از طرح از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала