در امریکا یک متعلم مکتب پس از تماس تلفونی با وزیر دفاع مصاحبه کرد

© REUTERS / Yuri Gripasدر امریکا یک متعلم مکتب پس از تماس تلفونی با وزیر دفاع مصاحبه کرد
در امریکا یک متعلم مکتب پس از تماس تلفونی با وزیر دفاع مصاحبه کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تدی فیشر، متعلم مکتب امریکایی که شماره تلفون جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا را بدست آورده بود، نه تنها موفق به برقراری تماس با وی شد، بلکه مصاحبه 45-دقیقه‌یی نیز از او گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویارک تایمز، این متعلم که در ایالت واشنگتن زندگی می‌کند، شماره تلفون وزیر دفاع امریکا را در یکی از تصاویری که توسط روزنامه واشنگتن پُست به تاریخ 11 ماه می به نشر رسیده بود، دیده بود. در تصویر، کیت شیلر، یکی از محافظان دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اوراقی به دست دارد که در یکی از آنها اسم وزیر دفاع امریکا و شماره تلفون وی دیده می‌شود.

 پس از زمانی، این تصویر از سایت نشریه حذف شد، اما فیشر توانست چیزی را که دیگران متوجه نشوند، ببیند. این متعلم امریکایی در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی گفت: "این مثل یک معجزه بود".

نخست این نوجوان امریکایی به متیس یک پیام فرستاد و در آن خواستار مصاحبه با وی شد. وزیر دفاع امریکا که خود نیز از واشنگتن است، موافقت کرد. این مصاحبه در روزنامه مکتبی که فیشر در آن درس می‌خواند، نشر شد.

متیس در مصاحبه خود گفته است که او همیشه کوشش می‌کند به متعلمین مکتب کمک کند و تجربه‌هایش را با آنها شریک می‌سازد. در این مصاحبه، متیس به سوالات سیاست خارجی نیز پرداخته است. وی گفته است که باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا اگر به گفته‌های هیلاری کلنتون، وزیر خارجه اسبق امریکا گوش می‌داد، به موفقیت‌های بزرگ می‌رسید.

وی همچنان یادآور شد؛ در صورتی‌که ایالات متحده امریکا می‌توانست مصارف آموزش در مکاتب امریکایی تمام اطفال در افغانستان، سوریه و دیگر کشورها را بپردازد، مبارزه با انتشار ادئولوژی افراط گرایانه به مراتب آسانتر می‌بود. متیس گفت: "من فکر می‌کنم، با نشان‌دادن بهترین تعلیم و تحصیل و امیدوار ساختن به آینده، می‌توانیم با ادئولوژی‌ها مقابله کنیم". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала