وال استریت ژورنال : چگونه فنلند آماده گیری در جنگ با روسیه دارد

© Photo / CGP Greyوال استریت ژورنال : چگونه فنلند آماده گیری در جنگ با روسیه دارد
وال استریت ژورنال : چگونه فنلند آماده گیری در جنگ با روسیه دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک، توماس گروف مقاله نویس وال استریت ژورنال مینویسد، در پس زمینه وخیم شدن روابط بین روسیه ومقامات غربی، فنلاند فعالانه تاسیسات زیر زمینی خود را بهبود می بخشد.

به گفته این روزنامه نگار برای جلوگیری از« تجاوز روسیه» سیستم پناهگاه ها و تونل ها در تحت هلسینگی به طول200 کیلو متر طراحی شده است.در حال حاضر بخش بزرگی ار این زیرساخت های نظامی دراستفاده مدنی قرار دارد،اما آنها میتواند در طول چند روز پس از اعلام جنگ به پناه گاه و مراکز فرماندهی تبدیل شود.

دروزارت دفاع فنلند به نشریه اعلام کرند،"ما از جنگ دوم جهانی درس عبرت گرفتیم  و به این دلیل این تونل ها را ایجاد کردیم، و باید هر تلاشی برای ادامه زندگی بخرج داد حتی در بمباران شدید.

گروف اشاره کرد،که دراین "شهرزیرزمینی"می توان کل جمعیت هلسینگی(بیش از 600هزار نفر) را جای داد.سیستم های نوین ارتباطی میتواند ارتباطات بدون وقفه را برای تخلیه شدگان فراهم کند و برای دولت اجازه میدهد تا کشور را از مکان امن اداره کند.

تمرینات استراتیژی روسیه و بیلاروسیه "غرب2017" باعث نگرانی خاص فنلاند شده است. یارنو لیمنل کارشناس نظامی گفت" برای ما مهم نیست،که در تمرینات چه رخ میدهد.ما علاقه مند آنیم که پس از آن چه اتفاق خواهد افتاد و ما باید مطمئن باشیم،که نیروهای نظامی از مواضع شان بر میگردند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала