پيشنهاد انجام مذاكرات نظامي كورياي جنوبي به كورياي شمالي

© Fotolia / destinaپيشنهاد انجام مذاكرات نظامي كورياي جنوبي به كورياي شمالي
پيشنهاد انجام مذاكرات نظامي كورياي جنوبي به كورياي شمالي - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
كورياي جنوبي برای متوقف کردن فعالیت‌های خصمانه در نزدیکی مرز مشترک دو کره و به دنبال یکسری آزمایشات موشکی که پیونگ یانگ در هفته‌های اخیر انجام داده، پیشنهاد مذاکرات نظامی با کره شمالی در چند روز آتی را مطرح کرد که نخستین مذاکرات در سطح دولتی بین این دو کشور از اواخر سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

به گزارش اسپوتنيك به نقل از خبرگزاری رویتر، این پیشنهاد نخستین مقدمه اقدامات رسمی دولت مون جائه این، رئیس‌جمهور جدید کورياي جنوبی است که در مي سال جاری میلادی زمام امور را برعهده گرفت و متعهد شد تا ضمن مذاکره با کورياي شمالی، فشارهایی را بر پیونگ یانگ برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کوريا اعمال کند.

سو چو — سوپ، معاون وزیر دفاع کورياي  جنوبی در يك کنفرانسی خبری گفت: ما خواستار مذاکره با کورياي شمالی در تاریخ ۲۱ حوالي  در تانگیلگاک هستیم تا تمامی فعالیت‌های خصمانه که باعث افزایش تنش‌های نظامی در این خط فاصل نظامی شده را متوقف کنیم.

تانگیلگاک ساختمانی متعلق به کورياي شمالی در قريه  پانمونجوم در مرز دو کوريا است که پیشتر برای مذاکرات بین این دو کشور استفاده شده است. آخرین مذاکرات که در سطح دولتی میان دو كشور برگزار شد به تاریخ دسمبر سال ۲۰۱۵ میلادی برمی‌گردد.

این پیشنهاد یک هفته پس از آن مطرح شد که رئیس‌جمهور کورياي جنوبی گفت: نیاز مذاکره با مسور همسايه  برای متوقف کردن برنامه‌های ازمايش راكتي و اتمی پیونگ یانگ در حال حاضر نسبت به زمان‌های گذشته مبرم‌تر است.

معاون وزیر دفاع کوریای جنوبی به جزئیات فعالیت‌های نظامی خصمانه که تعریف آن مدر اقدامی برای متوقف کردن فعالیت‌های خصمانه در نزدیکی مرز مشترک دو کوریا و به دنبال یکسری آزمایشات موشکی که پیونگ یانگ در هفته‌های اخیر انجام داده، کره‌ جنوبی امروز (دوشنبه) پیشنهاد مذاکرات نظامی با کره شمالی در چند روز آتی را مطرح کرد که نخستین مذاکرات در سطح دولتی بین این دو کشور از اواخر سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این پیشنهاد نخستین مقدمه چینی رسمی دولت مون جائه این، رئیس‌جمهور جدید کوریای جنوبی است که در مه سال جاری میلادی زمام امور را برعهده گرفت و متعهد شد تا ضمن مذاکره با کوریای شمالی، فشارهایی را بر پیونگ یانگ برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره اعمال کند.

سو چو — سوپ، معاون وزیر دفاع کوریای جنوبی در کنفرانسی خبری گفت: ما خواستار مذاکره با کوریای شمالی در تاریخ ۲۱ جولای (۳۰ سرطان) در تانگیلگاک هستیم تا تمامی فعالیت‌های خصمانه که باعث افزایش تنش‌های نظامی در این خط فاصل نظامی شده را متوقف کنیم.

تانگیلگاک ساختمانی متعلق به کوریای شمالی در روستای پانمونجوم در مرز دو کوریا است که پیشتر برای مذاکرات بین این دو کشور استفاده شده است. آخرین مذاکرات که در سطح دولتی میان دو کره برگزار شد به تاریخ دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی برمی‌گردد.

این پیشنهاد یک هفته پس از آن مطرح شد که رئیس‌جمهور کوریای‌ جنوبی گفت: نیاز مذاکره با کوریای شمالی برای متوقف کردن برنامه‌های موشکی و اتمی پیونگ یانگ در حال حاضر نسبت به زمان‌های گذشته مبرم‌تر است.

شمالی خواستار توقف مانورهای نظامی مشترک آمریکا — کورباب جنوبی است.

در همین حال صلیب سرخ کورياي  جنوبی نیز امروز پیشنهاد داد تا با كورياي شمالی در مورد  تجدید دیدار خانواده‌های جدا شده در جریان جنگ کره مذاکره شود.

کورياي شمالي معتقد است که کورياي جنوبی این ۱۲ روز قبل  خدمت و مدیر این رستوران را ربوده و خواستار بازگشت آنهاست اما سئول تاکید دارد که این افراد به خواست خود در کورياي  جنوبی پناهنده شدند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала