اجاره دار حکومت امریکا در افغانستان بر رشوه 250 هزار دالر از شرکت های افغانی اعتراف نموده است

عضو شوید
ماموران امریکایی گفته، کارمند اسبق اجاره دار دولتی امریکا در افغانستان بر جرم خود در مورد گرفتن مبلغ بیش از 250 هزار دالر امریکایی به شکل غیرقانونی از اجاره دار فرعی افغان در بدل کمک در امر بدست آوردن قراردادهای حکومتی امریکا اعتراف نموده است.

طبق گزارش دیپارتمنت حقوق، نیبراسکا ماکالپین 56 ساله از سمیرنی، ایالت جورجیا، اعتراف نمود که او و مقامات حکومتی افغان به معامله موافقت کردند که به McAlpine در بدل دادن قرارداد پول نقد بدهند.
نام کمپنی های اجراکننده و فرعی که راه یافتن به قراردادهای دولتی امریکا را می پرداختند، در اعلامیه دیپارتمنت حقوق (DOJ) درج نشده است.
در اعلامیه گفته شده، ماکپیلین اجاره دار حکومتی امریکا در نتیجه شیمای رشوه ستانی در بدل مبلغ بیش از 6،1 میلیون دالر برای اجاره دار فرعی «جهت کمک در کسب قرارداد اعمار سیستم ارتباط رادیویی اموج کوتاه برای وزارت داخله در افغانستان» کار میکرد.
ماکپیلین گفت که او به دریافت 15% ارزش قراردادهای فرعی به مبلغ مجموعی بیش از 250000 دالر امریکایی از سال 2015 تا 2016 موافقه کرد.
در دیپارتمنت حقوق گفتند، ماکپیلین « این رشوه را از کارفرمای خود پنهان کرد و پرداخت های نقده را به فعالیت های شخصی حفظ کرد و بعداً آنها را شخصاً به امریکا منتقل ساخت». ماکپیلین بعداً اعتراف نمود که او بیشترین مبلغ این پول ها را که حد اقل 10000 دالر میشد، در حساب بانکی در منطقه پایتخت اتلانتا پس انداز نموده است».
بعد از مداخله نظامی امریکا در افغانستان، شیما های غیرقانونی همراه با رشوه ستانی با شرکت اجاره داران دولتی به امر معمول مبدل گشت.
در سال 2014 روبیرت ل. بیرتولین، رهبر اسبق پروژه کمپنی ساختمانی در امریکا، به جرم خود در باره دریافت مبلغ 60000 دالر به شکل رشوه از اجاره دار فرعی افغان اعتراف نموده بود. او بنوبه خود دو قرارداد به ارزش یک ونیم میلیون دالر منظور کرده بود.
در سال 2013 دونالد جین گارست به 30 ماه زندان به خاطر تلاش قاچاق 150000 دالر رشوه از افغانستان به امریکا محکوم گردید.
طبق معلومات مرکز روابط اجتماعی، در دوران از سال 2005 تا 2015 حجم مجموعی محکومیت ها به خاطر جرایم که سربازان امریکایی و اجاره داران حکومتی امریکا در افغانستان به خاطر دزدی، رشوه ستانی، جعل کاری در قراردادها، انجام داده، از 52 میلیون دالر تجاوز میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала