تنش میان چین و آمریکا بر سر تایوان افزایش یافته است

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر The destroyers Shenyang and Taizhou that have arrived in Vladivostok together with five other Chinese warships for the second stage of the Naval Cooperation 2015 exercise.
The destroyers Shenyang and Taizhou that have arrived in Vladivostok together with five other Chinese warships for the second stage of the Naval Cooperation 2015 exercise. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در واکنش به طرح مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص لنگر انداختن کشتی های جنگی این کشور در بنادر تایوان، چین اعلام کرده است که از این پس در تنگه تایوان حضور قویتری خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، وزارت دفاع چین امروز (جمعه) در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به تنش هایی که شکل گرفته است، لازم می بینیم بر تنگه تایوان نظارت جدی داشته باشیم.
این خبر پس از آن اعلام می شود که یک کشتی جنگی آمریکا وارد تنگه تایوان شده است، منطقه ای بسیار حساس برای چین که به هیچوجه برای پکن جای مصالحه در آن وجود ندارد.
این اقدام یکی از نادرترین تلاش های آمریکا برای تقویت روابط نظامی با تایوان است، که چین آن را یک ولایت منزوی می داند که باید با چین وحدت پیدا کند.
بر اساس لایحه ای که آمریکا تنظیم کرده است کشتی های این کشور پس از مدت ها بار دیگر می توانند در بسیاری از بنادر تایوان لنگر بیندازند
آمریکا از سال 1972 میلادی به بزرگترین فروشنده سلاح به تایوان مبدل شده و اکنون این نگرانی برای چین وجود دارد که این کشور با اعزام کشتی جنگی خود به تایوان مسیر فروش های تسلیحاتی بیشتر را هم هموار کند.
وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داده است که با نزدیک شدن به تایوان و تصویب لایحه دفاعی اخیر و فروش تسلیحاتی بیش از این به روابط دو کشور لطمه نزند و حساسیت مساله تایوان برای چین را کاملا درک نماید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала