درعربستان امور کشور به ولیعهد سپرده شد

© REUTERSمحمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پادشاه عربستان سعودی طی فرمانی از «محمد بن سلمان» فرزند و ولیعهد جدید سعودی خواست تا در غیاب و سفر وی به خارج از کشور، اداره امور کشور را در دست بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، دربار سلطنتی عربستان امروز (دوشنبه) فرمانی را از جانب «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان برای محمد بن سلمان ولیعهد جدید این کشور ارسال و در آن تاکید کرد که در دوره غیبت وی به دلیل سفر به خارج از کشور، امور کشور را بر اساس منافع مردم اداره کند.
دربار سلطنتی عربستان اعلام کرد که شاه عربستان امروز برای مرخصی به خارج از کشور می رود. برخی فعالان اجتماعی می‎گویند که ملک سلمان بیمار است و برخی دیگر نیز از زمینه سازی برای انتقال قدرت به فرزندش خبر می دهند.
روزنامه رأی الیوم به نقل از منابعی در کاخ پادشاهی عربستان از احتمال کناره‌ گیری شاه سعودی به نفع فرزندش محمد بن سلمان، ولیعهد کنونی، در پنج ماه آینده خبر دادند.
منابع مطلع از پشت پرده قصر پادشاهی در عربستان اعلام کردند که، به دنبال قطعی شدن برخی پرونده‌های بزرگ داخلی و منطقه‌ای عربستان، احتمال کناره گیری ملک سلمان بن عبدالعزیز به نفع فرزندش محمد بن سلمان تا پنج ماه آینده بعید به نظر نمی ‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала