جنگ هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شده است

© AP Photo / Leslie Pratt, US Air ForceUS Air Force, an MQ-9 Reaper
US Air Force, an MQ-9 Reaper - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک پنتاگون به تازگی مبلغ قابل توجهی را برای ایجاد سیستم SkySafe " سیستم تشخیص و راه گیری هوا پیما های بدون سرنشین" اختصاص داده است .

نیرو های هوایی ایالات متحده آمریکا از مدت ها بدینسو در آسمان حکمروایی دارند. مگر با این حال رقبای جدید میتوانند همه چیز را دگرگون نمایند. هوا پیما های کوچک بدون سرنشین که بطور فزاینده در درگیری ها استفاده میگردد میتواند در ارتش منظم نیز برای ازبین بردن تروریستها استفاده گردد. این هواپیما ها مزایای قابل توجهیی را دارا است. این هواپیما ها ارزان بوده و در دسترس میباشند. همچنین به آموزش پیلوت ها نیز نیازی ندارند.
همزمان هواپیما های بدون سرنشین میتواند به عنوان بم افکن های که قادر به حمل مواد منفجره میباشد ،حتا در سخت ترین شرایط استفاده گردد. علاوه بر این هواپیمای بدون سرنشین میتواند از هوا عملیات توپخانه را شناسایی و اطلاعات ارزشمند را تبادله نماید. در همین راستا ایالات متحده یک سلسله اقدامات را برای محافظت از این روبت ها کوچک پرنده روی دست گرفته است.
DIUx که اساسا یک دفتر پنتاگون و مستقر در دره سلیکونی ایالات متحده میباشد قرار داد 15 میلیون دالری را برای ایجاد تکنالوژی SkySafe — سیستم حفاظت از سربازان در مقابله با هوا پیما های بدون سرنشین امضا نمود.
به گفته سخنگوی DIUx بزرگترین خطر این هوا پیما ها متوجه وسایط نقلیه کوچک و سربازانی که پیاده حرکت میکنند ، میباشد.
ایجاد تکنالوژی مذکور در سان دییگو آمریکا روی فرود دادن اجباری هوا پیمای بدون سرنشین متمرکز خواهد بود.
این سیستم همچنین در برخی موارد قادر به بازگرداندن مدل تجارتی هوا پیما به نقطه آغاز خواهد بود که این کار اجازه شناسایی مرکز فرماندهی هوا پیمای دشمن را فراهم مینماید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала