پلیس زن در هند با خشونت جنسی علیه زنان مبارزه میکنند

© East News / Xinhua / eyevineIndian police have arrested five Indian men who held a Japanese woman hostage and raped her for a month.
Indian police have arrested five Indian men who held a Japanese woman hostage and raped her for a month. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از این پس ماموران پلیس زن هند با گشت‌ زنی در خیابان‌های این کشور با هرگونه خشونت جنسی علیه زنان برخورد می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The South China Morning Post ؛ پلیس هند طرح گشت زنی ماموران پلیس زن را که تحت آموزش‌های هنر‌های رزمی قرار گرفته اند به مرحله اجرا گذاشته است. از این پس ماموران پلیس زن با گشت زنی در خیابان‌های «جیپور»، واقع در شمال غرب هند، با هرگونه خشونت جنسی علیه زنان برخورد کرده و آموزش‌های لازم در زمینه حفاظت از خود و طرح شکایت را به زنان و دختران ارائه می‌دهند.
این طرح بخشی از سیاست دولت برای مقابله با فرهنگ فراگیر سکوت در برابر تجاوز و خشونت جنسی علیه زنان هندی است.
هند بالاترین نرخ تجاوز و خشونت علیه زنان در جهان را دارد. سالانه حدود 40 هزار تجاوز جنسی گزارش می‌شود. با این حال، تصور می‌شود رقم واقعی بسیار بالاتر است و قربانیان از اینکه چگونگی طرح شکایت خود آگاه نیستند.
ن فقط 7 درصد مجموع نیرو‌های پلیس هند راتشکیل می‌دهند و از آنجایی که بسیاری از قربانیان جنسی از طرح شکایت خود به پلیس مرد معذور هستند، پلیس‌های زن می‌توانند آن‌ها را در نحوه تنظیم شکایت و گزارش خشونت جنسی راهنمایی کنند.
بحران رو به رشد جرایم از جمله خشونت جنسی علیه زنان در هند، به رغم مجازات شدید، به یکی از معضلات حل نشدنی در این کشور تبدیل شده است. طبق آمار پلیس دهلی، روزانه پنجاه پرونده خشونت علیه زنان ثبت می‌شود که 4 مورد خشونت جنسی است. آمار اسید پاشی به زنان در این کشور نیز به بیش از 100 مورد می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала