اولین سفر بین المللی ترامپ و بحران قطر

© AFP 2023 / Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Courtاولین سفر بین المللی ترامپ و بحران قطر
اولین سفر بین المللی ترامپ و بحران قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از ابتدا هویدا بود که سفر رئیس جمهور ترامپ به الریاض عامل شتابدهنده برای بحران در قطراست، و در حال حاضر ما برای تائيد اين موضوع بعضی از شواهدی که یکی از اعضای بلاک بر سر اقتدار عربستان سعودی فاش ساخت در دسترس داريم.

وزیر امورخارجه امارات متحده عربی انور گر گش در این هفته تائید کرد که سفر دونالد ترامپ در ماه می به کشورهای حوزه خلیج فارس "بسیار بسيار موفق" بود. و این موضع در روند تصمیم کشورش یکجا با عربستان سعودی، مصر و بحرین کمک کرد. و این آغاز فشارهای سیاسی و اقتصادی برقطر بشمار میرود.

این فرضيه حدس و گمان ها را بیشتر تقویت میکند که اغاز اولین سفر ترامپ اثرات منفی را از خود بجا گذاشت. ترامپ خیر خواهی قلبی اش را به سمت عربستان سعودی ثابت ساخت. درعین حال نظر گستاخانه ترامپ که گویا او تلاش کرد تا کشورهای منطقه را متحد سازد اما این سفر ترامپ یکی از دلایل اصلی باعث کینه توزی بین مشتریان ایالات متحده امریکا گردید، که در نتیجه ظهور اتحاد و ادعا های دونالد ترامپ به تمسخر کامل تبديل گرديد.

ترامپ درخواستهای مشتريان خود را برای مبارزه با تروريزم در الرياض دریافت کرده بود. آنها بطور داوطلبانه به انتقام گیری علیه یکی از همسایگان خود تبدیل شدند، و طوری وانمود ساختند که اين یک قسمت از مبارزه با تروریسم است. و ترامپ در اظهارات خود يکبار ديگر به ارزش ظاهری آنها قايل شد.
سفر به عربستان سعودی یکی از اولين و موفقترین سفر دونالد ترامپ خارج از کشور محسوب میشود. اما بعد از دو ماه، ما متوجه شديم که اين سفر در حقیقت امر یک قسمت بی ثبات کننده و شرم آور در منطقه بود. این سفر ترامپ هنوز هم باعث سردردی در ایالات متحده امریکا و کشورهای منطقه ای باقی مانده است    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала