زندگی در خانه های اسفنجی: چگونه جاپانی ها خود را از زلزله نجات میدهند

© SputnikЖилье из пенопласта в Японии
Жилье из пенопласта в Японии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، جاپان با توجه به زلزله خیز بودن تمرکز بسیاری در زمینه کاهش خسارتهای آن داشته و نتایج درخشانی نیز بدست آورده است.

آفات طبیعی همواره در کمین هستند و خسارت ناشی از آنها کمتر از جنگ نخواهند بود. اما می توان با استفاده از فناوریهای نوین و بکارگیری اصولی بعضا ساده میزان این خسارات را کاهش داده و در بسیاری اوقات به صفر رسانید.
در جاپان کشور خانه های غیر معمولی ،برای حفاظت ساکنان آن از عواقب ناشی از زلزله ها ساخته شده است.این خانه ها از اسفنج های سبک نوع " فوام" ساخته شده که به کمک ساختمان گنبد مانند ، به اسانی در مقابل لرزش های زیر زمینی مقامت نموده میتواند.
این خانه ها در جریان فقط یک روز ساخته شده و سپس دیوار های آن با محلول ضد آتش سوزی پوشیده میشود ،سپس سمنت کاری و رنگمالی میگردد. خانه های مذکور نمیپوسد و عایق حرارتی بسیار خوبی را دارا است وتا 300 سال میتواند پا بر جا باقی بماند.
قیمت یک خانه استاندارد در حدود 45 متر مربع با یک سقف سه متر — حدود 30 هزار دالر است. در سال 2016، پس از زلزله در کوماموتوی جاپان ، روستای استراحتی آسوبطور کامل پابر جا ماند و هیچ نوع اسیبی به 480 خانه اسفنجی که در آنجا موقیعت داشت ،نرسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала