آمار شهدای مسجد جوادیه در هرات به 30 نفر رسید

© AFP 2023 / Shah Marai Вид на город Герат в Афганистане
Вид на город Герат в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان اعلام کردند که حمله به نمازگزاران در مسجدجوادیه شهر هرات در غرب کشور کار ما نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، دو عامل انتحاری مجهز با واسکت های انتحاری، سلاح و بمب دستی شام امروز به نمازگزاران در مسجد جوادیه واقع در منطقه بکرآباد از مروبوطات حوزه چهارم هرات حمله کردند.
منابع محلی می گویند که نخست حمله کنندگان انتحاری با سلاح نمازگزاران را به هدف قرار دادند سپس شروع به پرتاب بمب دستی کرده و در اخیر جلیقه های انتحاری همراه شان را منفجر کردند.در همین حال محمد رفیق شیرزی، سخنگو و مدیر اداری شفاخانه مرکزی هرات میگوید تیم پزشکی این مرکز در حال مداوای زخمیان این حادثه می باشند.
محمد عارف شهرام رئیس شفاخانه حوزوی هرات میگوید که تا کنون بیش از 30 شهید و 30 زخمی در این مرکز درمانی ثبت شده است.وضعیت صحی برخی از زخمی ها وخیم گزارش شده است.تا کنون آمار نهایی این حمله مرگ بار از سوی مقامات محلی به طور رسمی اعلام نشده است و احتمال افزایش تلفات ناشی از این حمله تروریستی وجود دارد.
که شماری از مردم محل در منطقه بکر آباد بر پسته امنیتی حمله کردند و نیروهای امنیتی بدون مقاوت پسته را ترک کردند و مردم نیز پسته را به آتش کشیدند.وی افزود که دقایقی قبل مردم بر نیروهای امنیتی حاضر در اطراف مسجد یورش بردند و نیروهای امنیتی نیز با اقدام به شلیک هوایی کردند که یکی از تیرها خطا رفته و یکی از افراد ملکی را زخمی ساخت.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала