تاکید عربستان سعودی بر کناره گیری اسد از قدرت

© AFP 2023 / Sanaتاکید عربستان سعودی بر کناره گیری اسد از قدرت
تاکید عربستان سعودی بر کناره گیری اسد از قدرت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه عربستان سعودی با رد اظهارات منتسب‌ به وزیر خارجه این کشور درخصوص آینده رئیس‌جمهوری سوریه، تأکید کرد که ریاض بر رفتن بشار اسد از قدرت همچنان تأکید دارد.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرنگار روسیا‌الیوم روز گذشته در گزارشی به نقل از یک منبع در میان معارضان سوریه نوشته است، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در دیدار با هیات عالی مذاکرات (معارضان سوریه تحت حمایت ریاض)، بر باقی ماندن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت اشاره کرده است.
طبق اعلام این منبع، الجبیر همچنین خاطرنشان کرده است که تحولات موید این امر است که دیگر کنار رفتن اسد در آغاز مرحله انتقالی ممکن نیست و «ما باید درباره مدت باقی ماندن وی در مرحله انتقالی و اختیارات او در آن مرحله گفت‌وگو کنیم.»
در حالی‌که یک منبع در وزارت خارجه سعودی این موضوع را رد و تأکید کرده که موضع ریاض درقبال بحران سوریه ثابت است.
طبق گزراش واس خبرگزاری رسمی عربستان، برخی رسانه‌ها در نسبت دادن اظهارات به عادل الحبیر، وزیر خارجه سعودی بی‌دقتی کرده‌اند.
این منبع سعودی تصریح کرد، موضع ریاض درقبال بحران سوریه ثابت است و راه‌حل آن باید مبتنی بر بیانیه ژنو 1 و قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل باشد که بر تشکیل هیات دولت انتقالی برای اداره کردن امور کشور، تدوین قانون اساسی جدید برای سوریه و فراهم کردن مقدمات انتخابات برای ایجاد آینده‌ای جدید برای سوریه‌ای تصریح می‌کند که بشار اسد در آن جایگاهی ندارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала