داکتران انگلیسی معالجه سرطان را به گرد وغبار طلا اموخته اند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر داکتران انگلیسی معالجه سرطان را به گرد وغبار طلا اموخته اند
داکتران انگلیسی معالجه سرطان را به گرد وغبار طلا اموخته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیالوژستها ی انگلیسی به صورت امان تر کیمیا تراپی Chemotherapy را ایجاد کرده اند.

کشتن سلول ها دران وخت میسر شده میتواند که در داخل ویا اطراف آن اتم ها وذرات طلا موجود باشد. این مطلب در مقاله ای مجله Angewandte Chemie به چاپ رسیده است.

« ما در طلا خواص کیمیاوی جدید را کشف نموده ایم ، که قبلآ را جع به آن نه میدانستیم وازمایشات مانشان داده است، که این فلز میتواند بطور مستقیم در داخل توموربشکل امن تر از کیمیا تراپی انجام وظیفه نماید.
د ر دستگاه های اینده ذرات طلا در تومور اعمال میگردد که میتوان برای بقیه اعضای بدن عوارض جانبی را به طور قابل ملاحظه کاهش دهد»- — این مطلب را اسیر اونچتی بروسیتا (Asier Unciti-Broceta) از پوهنتون ادینبورگ (اسکاتلند) بیان داشته است.

د ر سالهای اخیر دانشمندان برای معالجه سرطان چندین میتود را ایجاد کردند. که متکی به نانوذرات عضوی و غیری عضوی میباشد در برخی موارد، ذرات خود به خود به عنوان وسیله ای برای برداشتن تومورمیباشد که به یک نوع « هدف» مبدل میگردد که ناشی از حجرات معافیتی ویا توسط اشعه لایزر حجرات گرم وسوزانده میشود.

در موارد د یگر دانشمندان میگویند نانوذرات تنها وسیله برای انتقال مولیکولهای خطر ناک در تومور میباشد که درنتیجه عمل وفعالیت انهارا محدود ساخته و دوز مورد نیاز برای نابودی کامل حجرات سرطانی را کاهش می دهد. به این ترتیب نانوذرات ممکن است به عنوان ساختارهای مختلف حجرات عضوی و غیرعضوی عمل کند.

اسیر اونچتی بروسیتا و همکارانش د ریافتند که از نانوذرات نه تنها برای دارو در حجرات سرطانی استفاده به عمل میاید ، بلکه فعالیت ان باید تقویه شود. بررسی ونتایج آزمایشات قبلی نشان میدهد که گروه های دیگر از محققان عوارض جانبی ناشی از تماس با اتم های طلا و دیگر فلزات در بدن انسان مورد بررسی قرار داده اند.
تجزیه و تحلیل این آزمایش، زیست شناسان را متوجه ساختند که طلا واکنش های بدن راتسریع کرده ومالیکول های پیچده را یا از هم جدا ساخته ویا هم ترکیب جدید ساختاری را به وجود اوردند.
به اساس مشاهدات که نانوذرات می تواند برای ایجاد یک نسخه خاص برای محالجه کیمیاوی بکار رود، که تنها با وجود اتم ها یا نانوذرات طلا کارمی کند.

بیالوژستها این مفکوره، چند نوع داروهای ضد سرطان را ایجاد کرده اند، که طلا نیز شامل آن بوده و بررسی کرده اند که چگونه آنها در کشتن سلولهای سرطانی و دیگر حجرات عمل می کنند.

اسیر اونچتی بروسیتا و همکارانش نانوذرات فلزات گرانبها را معرفی کردند. همانطور که توسط این آزمایشات نشان داده شده است، نانوذرات برای نابودی سلولهای سرطانی بسیار فعال ترنسبت به شیمیایی تراپی "ساده"، قرار گرفت و در نتیجه سلول های د یگر که در کنار آنها رشد کرده است. با انها تاثیر نمی گذارد.
پژوهشگران مِیگوِیند که تا اکنون انها ازمایش را بروی حیوانات و داوطلبان انجام نه داده است. وبنابراین این نوع کیمیاِ تراپی chemotherapy به زودی انجام نخواهد گرفت حداقل 4-5 سال ضرورت است.
از سوی دیکر تائید ان اولین راه قابل اعتماد به نظر می رسد که داکتران با سرطان مغز مبارزه را اغاز می نمایند. از آنجا که آزمایش های اولیه نشان می دهد که نانوذرات طلا را می توان به جمجمه بدون عواقب جدی برای سلول های عصبی بکار برد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала