زیدان سوپرکاپ اروپا را هم با رئال فتح کرد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر زیدان سوپرکاپ اروپا را هم با رئال فتح کرد
زیدان سوپرکاپ اروپا را هم با رئال فتح کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو تیم رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و منچستر یونایتد قهرمان لیگ اروپا در چارچوب دیدار سوپر کاپ اروپا به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان زیدان با برتری در این دیدار نسبت به شیاطین سرخ جامی دیگر فتح کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ورزش سه، رئال‌مادرید با برتری 2 بریک مقابل منچستریونایتد در اسکوپیه، برای چهارمین بار فاتح سوپرجام اروپا شد. در ضمن تیم مادریدی به اولین تیم پس از میلان سال 1990 تبدیل شد که 2 بار پیاپی سوپرجام اروپا را فتح می‌کند.

در ابتدای نیمه اول، منچستر یونایتد بازی را بهتر آغاز کرد اما رفته رفته این لوس بلانکوس تیره پوش بود که طبق همه فینال ها بر جریان بازی حاکم شد. در دقیقه 3 رئال مادرید اولین خطر جدی را ایجاد کرد. ضربه گرت بیل از درون محوطه شش قدم، با اختلافی اندک از بالای دروازه به بیرون رفت. 

در دقیقه 15، رئال مادرید صاحبه ضربه کرنر شد که تونی کروس برای ارسال آن پشت توپ قرار گرفت. سانتر ارسالی کروس با ضربه سر کاسمیرو همراه شد که این ضربه به دیرک دروازه منچستر یونایتد برخورد کرد. توپ برگشتی توسط پل پوگبا به یک ضد حمله عالی برای منچستر یونایتد تبدیل شد که این فرصت با خودخواهی مرد فرانسوی شیاطین سرخ از دست رفت.

گل برای رئال مادرید! در دقیقه 24، سانتر دنی کارواخال از پشت محوطه جریمه به پشت خط دفاعی منچستر یونایتد ارسال شد که در موقعیتی مشکوک به آفساید، کاسمیرو در شرایطی نامتعادل دروازه شیاطین سرخ را باز کرد.

در دقیقه 30، داور این دیدار با توجه به شرایط جوی مقدونیه، وقت استراحت اعلام کرد. در ادامه، بازی بیشتر در میانه میدان ادامه داشت و هر دو تیم موقعیت هایی برای گلزنی بر روی دروازه حریف ایجاد کردند  که به طور کلی، موقعیت های رئال مادرید بیشتر بود. در این نیمه، رئال مادرید 309 پاس صحیح داد و سهم منچستر یونایتد، 161 پاس بود.

شیاطین سرخ با یک تغییر پا به میدان گذاشتند. ژوزه مورینیو جسی لینگارد که یک کارت زرد دریافت کرده بود را به بیرون کشید و مارکوس رشفورد وارد میدان شد. رئال مادرید بازی را بهتر آغاز و اولین موقعیت جدی آن ها توسط تونی کروس در دقیقه 47 ایجاد شد. شوت این هافبک آلمانی با واکنش زیبای داوید ده خیا راهی کرنر شد. 

به طور کلی، رئال مادرید بازی را بهتر آغاز کرد و باز هم صاحب موقعیت های جدی تری نسبت به حریف انگلیسی خود می شد. در این بین، منچستر یونایتد چشم به ضد حملات دوخته بود و با ارسال از جناحین، موقعیت هایی ایجاد کردند. 

گل دوم برای رئال مادرید توسط ستاره جوان ایسکو ، شلیی بود بر قلب شیطان سرخ! فشار های رئال مادرید با ایسکو نتیجه داد و در دقیقه 54 دروازه منچستریونایتد روی بغل پای فنی به تیر مخالف باز شد. این هافبک تکنیکی با گرت بیل یک-دو کرد و در حالی که مدافعان منچستر یونایتد تنها نظاره گر بودند، در موقعیتی تک به تک با داوید ده خیا، توانست برای بار دوم دروازه این سنگربان اسپانیایی را باز کند. 

اما شیاطین سرخ به دنبال جبران نتیجه بودند. آنتونیو والنسیا در جناح راست توپ را به آندر هررا، در پشت محوطه جریمه سپرد و این هافبک اسپانیایی با ارسالی به درون محوطه جریمه، موقعیتی ایجاد کرد. سانتر ارسالی هررا را پل پوگبا با ضربه سر، به زمین کوبید که همین موضوع کار را برای ناواس سخت کرد. ناواس توپ را ناقص دفع کرد و روملو لوکاکو در موقعیت بسیار ایده آل، صاحب توپ شد که ضربه این بازیکن بلژیکی با بی دقتی تمام به بیرون رفت. در ادامه، باز هم بازی متعادل دنبال می شد. بازیکنان رئال مادرید با شوت های از راه دور، دروازه منچستر یونایتد را تهدید می کردند.حملات منچستریونایتد برای جبران از سر گرفته شد و لوکاکو پس از هدر دادن یک موقعیت طلایی در دقیقه 62 یکی از گل‌ها را روی ریباند آسان به سود شیاطین انگلیسی تلافی کرد.

بعد از این گل یونایتدها تا اندازه ای بر بازی مسلط شدند و برای زدن گل تساوی، حملات بیشتری روی دروازه رئال ترتیب دادند اما موقعیت های چندانی نتوانستند ایجاد کنند.

بهترین موقعیت این تیم در دقیقه 82 ایجاد شد که روی پاس میخیتاریان، راشفورد در موقعیت تک به تک با کیلور ناواس قرار گرفت اما واکنش به موقع دروازه بان رئال، مانع از باز شدن دروازه این تیم برای دومین بار شد.

تلاش یونایتدها برای رسیدن به گل تساوی در دقایق پایانی بی نتیجه بود و در نهایت بازی با برتری 2-1 رئال به پایان رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала