حکمتیار: کسی بدون خواست حزب اسلامی رئیس جمهور شده نمی تواند

© svoboda.orgحکمتیار: کسی بدون خواست حزب اسلامی رئیس جمهور شده نمی تواند
حکمتیار: کسی بدون خواست حزب اسلامی رئیس جمهور شده نمی تواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان طی اظهاراتی اعلام کرد که رئیس جمهور آینده این کشور، کسی خواهد بود که مورد پذیرش اعضای این حزب باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، وی طی نشستی درباره انتخابات پارلمانی افغانستان که قرار است سال آینده برگزار شود گفت: اعضای حزب اسلامی در این انتخابات حضور پر رنگی خواهند داشت.
رهبر حزب اسلامی افغانستان کاندیدای مورد اعتمادش در انتخابات آینده ریاست جمهوی این کشور را اعلام نکرد و گفت که تا به حال در مورد کاندیداتوری خود در انتخابات آینده تصمیم نگرفته‌است.
حکمتیار همچنین در این نشست تاکید کرد که رئیس جمهور آینده افغانستان کسی خواهد شد که حزب اسلامی افغانستان بخواهد و از کابینه محمد اشرف غنی رئیس جمهوری فعلی افغانستان نیز خواست تا زمینه‌های پیوستن‌ گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان را در روند صلح مهیا سازد.
رهبر حزب اسلامی افغانستان همچنین گفت که مخالفان مسلح دولت کابل به روند صلح خواهند پیوست، در صورتی دولت جمهور اسلامی افغانستان، به خواست‌های مشروع آن‌ها توجه نماید.
‌این اظهارات حکمتیار درحالی مطرح می‌شود که قرار است در ۲ سال آینده، انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برگزارشود.
لازم به ذکر است که هرچند کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاریخ برگزاری آن را ۱۶مرداد سال ۱۳۹۷ تعیین کرده، اما بسیاری از آگاهان بر این باورند که در سال آینده وضعیت امنیتی افغانستان شکل وخیم تری به خود خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала