سناتور مکین: ترامپ باید از تهدیدهای بکاربرد «آتش و خشم» علیه کوریای شمالی اجتناب ورزد

© REUTERS / KCNAسناتور مکین: ترامپ باید از تهدیدهای بکاربرد «آتش و خشم» علیه کوریای شمالی اجتناب ورزد
سناتور مکین: ترامپ باید از تهدیدهای بکاربرد «آتش و خشم» علیه کوریای شمالی اجتناب ورزد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان مکین سناتور امریکایی از دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا دعوت بعمل آورده، تا از اعلامیه های شدیدالحن نسبت به کوریای شمالی دست بردارد.

سناتور جمهوری خواه اظهار داشت که مفهوم سخنان رهبر امریکا را بطور کامل درک نه کرده که کوریای شمالی را با «آتش و خشم» تهدید کرده و مدتها قبل از تلاش تعبیر سخنان او امتناع ورزیده است. مکین در عین حال چین را کلید حل پرابلم کوریای شمالی خواند و در مورد پیشبرد مذاکرات با پیکن مشوره داد. نظامیان کوریای شمالی، به نوبه خود اعلام داشته که امکان واردآوردن ضربه راکتی بر جزیره گوام را در بحرالکاهل، جای که دو پایگاه بزرگ امریکا قرار دارند، بررسی میکنند.
سناتور بانفوذ امریکایی اعلامیه دونالد ترامپ را که به رهبری کوریای شمالی راجع به آمادگی دادن پاسخ با «آتش و خشم» در صورت خطر واقعی برای ایالات متحده امریکا هشدار داده، مورد انتقاد قرار داده است. مکین اظهار داشت که چنین اعلامیه ها فقط در صورت باید ایراد گردند، اگر باور داشته باشید که آن را میتوانید تحقق بخشید.
ترامپ اعلام داشت:«بهتر است کوریای شمالی بیش از این امریکا را تهدید نکند — آنها با آتش و خشم مواجه خواهند شد که جهان تا به حال نه دیده است».
مکین از طریق رادیو قطر خاطرنشان ساخت:«من با تبصره رئیس جمهور موافق نیستم، چون اگر تو میگویی که قصد انجام دادن کدام کار داری، تو باید مطمئین باشی که توان این کار را داری».
سناتور افزود که مفهوم ترامپ را کاملاً درک نکرده و مدتها قبل از تلاش تعبیرنمودن سخنان رهبر امریکا دست برداشته است.
مکین گفت:« من نمی دانم که او راجع به چه صحبت میکند و من مدتها قبل از تلاش تعبیرنمودن سخنان او صرفنظر نموده ام. این وحشتناک نیست، ولی این از نقطه نظر ترامپ کلاسیک است که او در چیزها از مبالغه کار میگیرد».
سناتور جمهوری خواه در عین حال اظهار داشت که اعلامیه رئیس جمهور امریکا میتواند در تشدید منازعه با پیونگ یانگ اهمیت تعیین کننده داشته باشد که در نهایت امر تهدید جدی برای کوریای جنوبی به بار می آورد که میتواند به فاجعه منجر گردد.
مکین خاطرنشان ساخت:«آنها یک هزار راکت هدف گیری شده به سیول دارند که میتوانند تمام شهر را به آتش بکشند».

کوریای شمالی در مورد عکس العمل شدید نسبت به فیصله شورای امنیت سازمان ملل متحد راجع به تشدید تحریمات برخلاف کوریای کمونیستی وعده داده است.
مکین افزود که اگر به رئیس جمهور در مورد این مساله مشوره میداد، پس به او پیشبرد مذاکرات با پیکن که به قول مکین، کلید حل مساله است و اینکه کار بهبودبخشیدن سیستم مدافعه ضد راکتی را باید پیش برد، را توصیه میکرد.
دایئین فاینستاین (Dianne Feinstein) سناتور دموکرات از کالیفورونیا نیز اعلامیه ترامپ را مورد انتقاد شدید قرار داده است.
فاینستاین اظهار داشت:«منزوی ساختن کوریای شمالی تلاش آنها را جهت کسب سلاح هستوی متوقف نه ساخت. رئیس جمهور ترامپ با تبصره های اعتراضیه خود همچنان به حل اوضاع مساعدت نمی کند. در این شکی نیست که کوریای شمالی جهت دست یابی بر سرگلوله های هستوی برای راکت های بالیستیکی قاره پیما که توان رسیدن به ایالات متحده امریکا داشته باشند، تلاش می ورزد».
سناتور افزود:«این بیانگر آنست که سیاست منزوی ساختن کوریای شمالی ما کار نه داده است. امریکا باید در کوتاه ترین موعد با کوریای شمالی به سطح عالی بدون هرگونه شرایط مقدماتی دیالوگ آغاز کند. امیدوارم که وزیر خارجه تیلیرسون همین اکنون امکان از سرگیری مذاکرات با همکاران آسیایی ما در جریان سفر خود (به اجلاس آسیان — تبصره RT) مورد بحث قرار میدهد. به نظر من، دیپلوماسی — یگانه راه معقول است».
به تعقیب اعلامیه ترامپ همچنان عکس العمل نظامیان کوریای شمالی صورت گرفت که در باره مطالعه امکان واردآوردن ضربه راکتی بر جزیره گوام در بحرالکاهل، جای که دو پایگاه بزرگ امریکا قرار دارند، اعلام داشتند. این معلومات را آژانس «رینوهاپ» به نقل از اعلامیه نیروهای ستراتیژیک کوریای شمالی خبر داده است.
ایالات متحده امریکا بطور منظم طیارات بمبارد استراتیژیک را از گوام به کوریای جنوبی به مثابه نمایش قدرت بعد از آزمایشات راکتی یا هستوی کوریای شمالی منتقل می سازند.
نظامیان کوریای شمالی در اعلامیه جداگانه راجع به آمادگی جهت آغاز «جنگ همگانی»، در صورت که واشنگتن علیه پیونگ یانگ «جنگ پیشگیرانه» آغاز کند، اعلام داشته اند.
طبق آخرین نظرسنجی که SSRS برای تلویزیون CNN انجام داده، 62% امریکایان به این نظرند که کوریای شمالی برای امریکا تهدید جدی به بار می آورد. قبلاً در ماه مارچ 48% نظردهندگان به این نظر بودند.
برعلاوه این 77% کسانی که در نظرسنجی شرکت ورزیده، عقیده دارند که کوریای شمالی میتواند راکت بالیستیکی را پرتاب کند که به امریکا زیان رسانده میتواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала