افغانستان کمپنی نایجیریایی CELLULANT را به منظور ترویج تخنالوژی های بازار آزاد در سکتور زراعتی دعوت نموده است

© Flickr / jbdodaneافغانستان کمپنی نایجیریایی CELLULANT را به منظور ترویج تخنالوژی های بازار آزاد در سکتور زراعتی دعوت نموده است
افغانستان کمپنی نایجیریایی CELLULANT را به منظور ترویج تخنالوژی های بازار آزاد در سکتور زراعتی دعوت نموده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت زراعت و مالداری افغانستان کمپنی «Messer Cellulant Nigeria» را جهت ایجاد تخنالوژی های بازار آزاد با استفاده از سیستم الکترونی AgriKore دعوت نموده است.


هدف مساعی مشترک — کمک به افغانستان در امر خودکفایی در عرصه تولید گندم می باشد.آغای بولاجی آکینبورو یکی از موسسان کارپوریشن Cellulant ضمن صحبت در باره مشارکت با حکومت افغانستان اعلام داشت که تخنالوژی که ملکیت نایجیریا است، هدیه برای بشریت محسوب میشود.
موصوف گفت:«افغانستان برای ما جای بسیار مقبول است، ما با کمال خوشی تمام راه از افریقا و نایجیریا می پیمائیم، تا زندگی دهقانان کم زمین را در افغانستان بهبود بخشیم. این تخنالوژی برای دهقانان کم زمین دسترسی برمنابع زراعتی بهترین سورت ها- انواع نباتات، کود کیمیاوی و داروهای زراعتی فراهم می سازد که آن را به اساس بلندبردن سلسله مولودیت و منفعت با افزایش ارزش مبدل می سازد. این تخنالوژی به دسترسی صدها هزار دهقان کوچک بر بهترین تخم های بذری و کود کیمیاوی کمک مینماید، تا حاصلات زراعتی شان بالا برند».
طوریکه نشریه www.thisdaylive.com نایجیریا خبر داده، آکینبورو از حکومت و مردم افغانستان به خاطر فراهم ساختن امکانات برای کمپنی او در مورد شرکت در بهبودبخشیدن زندگی دهاقین کوچک سپاسگذاری نموده است.
او گفت:«کمپنی Cellulant برای حل پیچیده ترین مساله در زمین با استفاده از تخنالوژی پرداخت در نظر گرفته شده است. ما با حکومت افغانستان کار خواهیم کرد، تا منابع برای یک میلیون دهقان در 90-120 روز آینده نزدیک بدست آوریم. سیستم پرداخت الکترونی تمامیت سیستم را تامین میکند که امکان ارتباط دهاقین را به سلسله تامینات، امور مالی و بازار محصولات زراعتی به وسیله همگرایی با شرکای شبکه های موبایل، بازارهای روزهای رخصتی، تامین کنندگان خدمات مالی، بازارهای کالا و عرضه کنندگان خدمات بیمه فراهم می سازد».
گفته شده که چنین سیستم استفاده از تادیات الکترونی در نایجیریا توسط دوکتور آکینوومی ادیسین و همچنان وزیر اسبق زراعت کشور سنجیده شده بود، ولی امور طراحی و استفاده عملی آن را کمپنی «Messers Cellallant Nigeria Limited» تحقق بخشیده است. سیستم eWallet، که همچنان بنام AgriKore نیز شهرت دارد — این تخنالوژی است که همه روزه همه و هرکدام را در عرصه زراعت باهم متحد می سازد. این تخنالوژی به نایجیریا به حساب کاهش خسارات امکان افزایش تولید محصولات مواد غذایی را بطور اوسط به اندازه 21 میلیون تن متریک در سال از سال 2012 تا 2015 فراهم ساخته و به کاهش قیم مواد غذایی مساعدت نموده و آنها را قابل دسترسی ساخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала