پدیده عجیب / دختران دومنیکان در سن بلوغ بدون مداخله داکتر پسر می‌شوند +عکس

© AP Photo / Ezequiel Abiu LopezFormer sugar cane worker Camilo Toussaint shows his identification card from the company he worked for during a sit-in outside Haiti's embassy in Santo Domingo
Former sugar cane worker Camilo Toussaint shows his identification card from the company he worked for during a sit-in outside Haiti's embassy in Santo Domingo - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک پدیدۀ عجیب وراثتی، دختران روستایی در جمهوری دومنیکان در دوران بلوغ بدون مداخله پزشکی پسر می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، و به نقل از باشگاه خبرنگاران، در نتیجه یک وضعیت عجیب وراثتی، دختران روستای «لاس سالیناس» در منطقه راهونا در جمهوری دومنیکان، بدون دخالت پزشکی در دوره بلوغ پسر می شوند.
این وضعیت مبهم که به نام(Guevedoces) نوعی اختلال نادر شناخته می‌شود، در مستندی با نام «شمارش معکوس زندگی» نمایش داده شد. 

در این زمینه پزشکان به این نتیجه رسیده اند که این وضعیت در نتیجه فقدان آنزیم های مسئول توقف تولید هورمون دی‌ هیدروتستوسترون، هورمون مردانه اصلی در خون در رحم به وجود می‌آید که به تولد نوزاد پسر با ظاهر دخترانه در بدو تولد منجر می‌شود.
اما زمانی که ترشح هورمون تستوسترون در سن بلوغ شروع می‌شود، صدای افراد مبتلا به این پدیده تغییر می‌کند و تغییراتی در سایر اعضای آنها بوجود می‌آید و این امری است که در اصل باید در داخل رحم صورت بگیرد اما برای این کودکان بعد از 12 سالگی صورت می گیرد.
یکی از افراد مبتلا به این پدیده می‌گوید: به عنوان یک دختر متولد و بزرگ شده است و حتی به یاد دارد که با لباس دخترانه مدرسه می‌رفت.او در عین حال هیچ علاقه‌ای به بازی‌های دخترانه نداشته و برعکس همواره دوست داشت با پسران ساعتتیری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала