امریکا میخواهد شرم خود را در افغانستان با « اب سیاه» شستشو کند

© AP Photo / Susan Walshامریکا میخواهد شرم خود را در افغانستان با « اب سیاه» شستشو کن
امریکا میخواهد شرم خود را در افغانستان با « اب سیاه» شستشو کن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گفته می شود ، که کاخ سفید درحال بررسی طرح انتقال قدرت در افغانستان است که براساس آن بعضی از صلاحیت های مقام های امریکایی به " پیمانکاران نظامی خصوصی" واگذار میشود. قرارداد امضا کنید – واستفاده ببرید. ناگفته نماند که پنتاگون البته مخالف این طرح است. چرا..

تمامآ این سالها ، که امریکایی ها ادعا میکنند برای "نجات" افغانستان امده اند واکنون هم در آن کشور است نتیجه ان تنها وتنها دراین کشور خون ریختانده شده اما اکنون ، ممکن است، آن را به "آب سیاه" — "بلاک واتر" رقیق تر سازد.وشستشو کند مگر ریختن خون کاهش نمی یابد.

به هر صورت بنیانگذار شرکت های نظامی خصوصی بلک واتر "اریک پرینس" به دولت ایالات متحده امریکا وعده سپرده است که تنها با پول کم عملیات را انجام داده میتواند اما راجع به تلفات خاموش ماند. گرچه. کارو فعالیت انها عمومآ در این بخش نیست.
ابن "کماندوها" باجمعیت غیرنظامی طبق قاعده   بامراسم خاصی روبرو نه میشوند بلکه برخورد غیر انسانی راعلیه جمعیت نشان میدهند.. بنابراین کار انها نه چندان خصوصی است. برای واشنگتن، این رویکرد عمومی به حاکمیت کشورهای دیگر است. اگر چنین است، پس می توان آنها را با کار ظریفانه مورد اعتماد قرار.داده شود وشرم افغانستان را شستشو کند.

ود ر مورد ترامپ گفته میشود که او همیشه غمگین میباشد تا حدی که درحال حاضر درمورد شکست خود درافغانستان قوماندان قوای امریکایی در آن کشور جان نیکلسون را تهدید به استعفی کرد..طوری که USA Today مینویسد کاخ سفید در حال بررسی طرح انتقال بخش بزرگی از قدرت آمریکا در افغانستان، به "پیمانکاران نظامی خصوصی". میباشد واین همان نظریه است که "اریکا پرنس "Erica Prince میخواهد.
پنج و نیم هزار سرباز اجیر با نه هزار سرباز موجود درافغانستان. کشتی های خصوصی برای 90 هوا پیما. وتمآمآ مصارف سالانه 10 ملیار د دالر است که چهار برابر کمتراز مصارف پنتاگون میشود.

در اداره ریاست جمهوری این اطلاعات باسکوت جزیی مواجه گردید.
باید گفت که این محرمیت نظامی نیست که در حقیقت اداره ترامپ در باره یک ستراتیژی جدید برای افغانستان کار میکند. مگر دروخت تفریح از رسانه ها موارد فاش میشود که قابل درک است. معنی این سخن اینست که، زمان و تلاش به بررسی دکترین ضد طالبان باقی نمی ماند.
اما در عین زمان خلاف دیگر جنرالان او دقیقا می داند که چگونه لکه روی لباس خودرا پاک کند. بلک واتر میگوید که مردان اوباید لیاسهای محلی به تن داشته باشد. بنابران اگر عساکر امریکایی دراینجا نباشد. اردوی افغانستان مبارزه با افراط گرایان گاهی اوقات بشکل امریکایی به پیش خواهند برد وانها از ابتدا چنین میخواستند. برای بومی هنر جنگ را اموخت وبعدآ رفت.

اما پنتاگون مشتاق این ایده نیست و می توان درک کرد چرا. او ان را از دست میدهد. به معنا دیگر، کار وجبهه خودرا از دست میدهد اگر ازاو پیروزی به سرقت برده می شود — در واقعیت یک درامد ثابت را ازدست میدهد.
انها 16 سال به کسب وکار کوچک(بزنس) در انتظار نشسته بود. به سطح رکورد از تریاک برداشت کردند تا مفاد ان را به معامله گران خصوصی پرداخت.کنند بلی اِین همه معامله گران خصوصی است که نه توسط لباس بلکه درامد شان بواسطه پول شویی بدست می اوردند. به طور خلاصه این پروژه نه مورد علاقه وتوجه ماتیس وزیر دفاع و نه هم از مشاور امنیت ملی مک مستر قرار گرفت.

. اما اعضای جامعه مدنی امریکا به گوش ترامپ رسانده که تغییرات نیاز اساسی میباشد. اما از "بلاک واتر " کاخ سفید به صراحت چشم پوشی نمی کند.بخاطرکه کاخ سفید معتقد است اب را دراسیاب خود ریخته ولو این کار تمآ مآ افغانستان را به خاک یکسان سازد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала