آمریکا تا اکنون نمیداند به روسیه چه پاسخ دهد

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پاسخگویی به اقدام روسیه در اخراج دیپلمات‌های آمریکایی است، البته طعنه "دونالد ترامپ" در این مورد برای کاخ سفید دردسرساز شد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت آمریکا اقدام مسکو در اخراج دیپلماتهای خود را غیرقابل قبول و غیرموجه می داند و همه گزینه های موجود برای پاسخگویی به روسیه در حال بررسی است. هرچند هنوز مشخص نیست که منظور "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا از اینکه اخراج دیپلماتها به کاهش هزینه های واشنگتن کمک می کند، چه بود. کاخ سفید روز گذشته مجبور شد اعلام کند، ترامپ زمانی که از "ولادیمیر پوتین" همتای روسی خود به خاطر اخراج دیپلماتهای آمریکایی تشکر کرد، طعنه آمیز صحبت کرده و مسلما این اقدام مسکو را تایید نکرده است.
رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه بعد از دیدار با "رکس تیلرسون" وزیر خارجه و "نیکی هیلی" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، این مسئله را تایید کرد که دولت آمریکا قصد دارد به مسکو پاسخ مناسبی داده و تا اول ماه سپتامبر در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.
وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که پرسید، «شما به طعنه از پوتین در خصوص اخراج دیپلماتها تشکر کردید، مگر نه؟» گفت: «دقیقا. شما باید این مسئله را بدانید. ما اکنون با وزیر خارجه اقدامات ممکن برای پالسخگویی به مسکو را بررسی کردیم.» وی در مورد زمان این پاسخ، افزود: «این مسئله تا اول سپتامبر مشخص خواهد شد.» البته رئیس جمهوری آمریکا یادآور شد که قطعا کاهش پرسنل سفارت آمریکا در مسکو به دولت اجازه می دهد تا در هزینه های خود صرفه جویی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала