بازگشت اوباما به سیاست

© AP Photo / J. Scott Applewhiteبازگشت اوباما به سیاست
بازگشت اوباما به سیاست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور پیشین آمریکا قصد دارد بار دیگر به عرصه سیاست بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از پولتیکو؛ «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، خیلی زود به فکر از سرگیری فعالیت‌های خود در عرصه سیاسی این کشور افتاد. اوباما هم‌اکنون نیز در پشت پرده جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حزب دموکرات مشغول است؛ اما قصد دارد خزان امسال فعالیت خود را علنی کرده و به فعالیت مستمر برای تقویت دموکرات‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا بپردازد. هم‌حزبی‌های اوباما معتقدند وی باید این کار را با احتیاط بیشتری انجام دهد. رئیس جمهور سابق نیز برنامه‌ای برای تبدیل شدن به یک چهره تاثیرگذار در این حزب ندارد.
مشاوران اوباما اعلام کردند افزایش فعالیت‌های سیاسی وی به این معنی نیست که قصد تبدیل شدن به یک رقیب برای «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، را داشته باشد.
اوباما خزان امسال برای موفقیت «رالف نورتام»، نامزد حزب دموکرات، در انتخابات فرمانداری ایالت ویریجینیا، کمک مالی جمع‌آوری خواهد کرد. هر عضو حزب دموکرات دیگر نیز که در شهرهای مختلف آمریکا نیازمند حمایت باشد، اوباما به وی کمک می‌کند.
پولیتیکو نوشت باراک اوباما یکی از معدود روسای جمهور آمریکا است که خروج وی از قصر سفید با یک رسوایی همراه نبود و همچنان نزد مردم آمریکا از سطح مقبولیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل بازگشت وی به عرصه سیاست می‌تواند برای حزب دموکرات یک برگ برنده به حساب آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала